[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Lekka elektryczna ciężarówka z Autobox Innovations

Starachowicka firma Autobox Innovations Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. wprowadza do swojej oferty lekką elektryczną ciężarówkę, proponowaną w kooperacji z partnerem chińskim.

Pojazd ten przeznaczono do wykonywania zwyczajnej miejskiej dystrybucji oraz pracy w służbach komunalnych czy drogownictwie. Ma on przede wszystkim tradycyjny ciężarówkowy układ konstrukcyjny – tzn. klasyczną ramę podwozia typu drabinowego z podłużnicami i poprzeczkami. Taka budowa z jednej strony oznacza większą odporność na przeciążenia oraz skręcanie i zginanie, z drugiej przekłada się na łatwość montażu szerokiej gamy zabudów – od uniwersalnych poprzez specjalizowane, jak chłodnie czy wywrotki, po typowo specjalistyczne. Kabina jest wagonowa, odchylana, krótka, dzienna, w celu redukcji masy własnej auta oraz maksymalnego wydłużenia długości powierzchni do załadunku. Stylistycznie cechuje się dużym stonowaniem, z obecnością jednak pewnych azjatyckich akcentów wizualnych. Mieści ona trzy osoby, a zaopatrzono ją m.in. w klimatyzację, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, kluczyk z pilotem i system pokładowego MP3.

REKLAMA

Masa własna podwozia, przy rozstawie osi 3360 mm, wynosi 2600 kg, z kolei masa wraz ze zwykłą skrzynią ładunkową 3100 kg. Powyższe, przy dopuszczalnej masie całkowitej określonej na 4500 kg, oznacza ładowność rzędu 1900-1400 kg. Wymiary zewnętrzne samochodu przy tej zwykłej skrzyni prezentują się następująco: długość-szerokość-wysokość – 5995x2100x2980mm. Napęd zapewnia silnik elektryczny o mocy nominalnej 60 kW i mocy chwilowej 100 kW oraz nominalnym momencie obrotowym 450 Nm i momencie chwilowym 1000 Nm. Obroty tego silnika określono zaś na: nominalne 1270 obr/min i chwilowe 4200 obr/min. Akumulatory LMO wyróżniają się pojemnością 84 kWh i gęstością energii 134 Wh/kg. Możliwe są dwa zasadnicze stacjonarne rodzaje ich ładowania – wolne (AC) i szybkie (DC). Prędkość maksymalna ciężarówki równa się 90 km/h, a zasięg – przy stałej prędkości – 290 km. Poza tym w układzie hamulcowym występują przednie hamulce tarczowe i tylne hamulce bębnowe oraz systemy ABS+EBD. Do tego, ze względu na rodzaj napędu, dochodzi elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij