[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Lepszy widok z kabiny Volvo FE Low Entry Cab – FE LEC Cz. 1

Tereny miejskie mogą stanowić trudne środowisko dla kierowców ciężarówek. Właśnie dlatego niedawno zmodernizowana kabina Volvo FE Low Entry Cab – FE LEC została zaprojektowana w celu poprawy widoczności, bezpieczeństwa, ergonomii i wydajności.

Fot. Producent

Gęsty ruch uliczny, piesi, rowerzyści, wąskie uliczki i ciasne przestrzenie - to tylko niektóre z przeszkód, z jakimi muszą się zmagać kierowcy ciężarówek na obszarach miejskich. Jednak dzięki obniżeniu kabina FE Low Entry Cab (LEC) zapewnia lepszą widoczność, ergonomię i komfort kierowcy. Obniżając jego pozycję i zmniejszając martwe pola widzenia FE LEC przybliża go więc innym użytkownikom drogi i znacząco poprawia widoczność we wszystkich kierunkach. Tym bardziej, że na ulicach miast kierowca stale musi monitorować otoczenie ciężarówki i nawiązać kontakt wzrokowy z wrażliwymi użytkownikami dróg, takimi jak piesi i rowerzyści.

Kabina Low Entry Cab umożliwia również niski poziom wejścia, dzięki czemu kierowcy szybko i łatwo wsiadają i wysiadają z niej. Odnowione FE LEC zaopatrzono też w funkcję przyklęku, obniżającą poziom podłogi o dziewięć centymetrów, tym samym pozwalając kierowcom wejść do kabiny jak do miejskiego niskopodłogowego autobusu. Tym bardziej, że niektórzy kierowcy, tacy jak ci z miejskiej dystrybucji, będą wchodzić i wychodzić z kabiny nawet 50 razy dziennie, co powoduje duże obciążenie ich kolan, kostek i pleców. W takiej sytuacji niższy poziom podłogi nie tylko złagodzi ten stres, ale ponieważ jest to częsty powód, dla którego ludzie opuszczają ten zawód, pomoże przyciągnąć i zatrzymać dobrych kierowców.

REKLAMA

Pierwsze Volvo FE LEC zostało wydane w 2009 roku w Londynie jako wariant dostosowany do nadwozia typu śmieciarka. Niemniej okazało się tak popularne, że szybko stało się standardową ofertą. Nowa zaktualizowana wersja zawiera dodatkowe funkcje, które jeszcze bardziej zwiększają jej zalety. Ma dodatkowe okno po stronie pasażera i drzwi, które można otworzyć pod kątem 90 stopni. Zachowuje swój centralny design tablicy rozdzielczej, poprawiający ergonomię pracy kierowcy, poprzez umieszczenie często używanych elementów sterujących w zasięgu ręki. Jest także dostępna z szeregiem różnych opcji i dostosowań, aby dalej poprawić bezpieczeństwo, czas pracy, produktywność i wpływ na środowisko.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij