[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Lepszy widok z kabiny Volvo FE Low Entry Cab – FE LEC Cz.2

Tereny miejskie mogą stanowić trudne środowisko dla kierowców ciężarówek. Właśnie dlatego niedawno zmodernizowana kabina Volvo FE Low Entry Cab – FE LEC została zaprojektowana w celu poprawy widoczności, bezpieczeństwa, ergonomii i wydajności.

Fot. Producent

Środowisko

Wnętrze kabiny jest ergonomiczne, a wszystkie często używane elementy sterujące znajdują się w zasięgu ręki. Niski poziom podłogi, drzwi otwierane o kąt 90 stopni i funkcja klękania znacznie zmniejszają obciążenie kolan, pleców i ramion kierowcy, gdyż pozwalają mu raczej wchodzić i wychodzić z kabiny, zamiast wspinać się do niej.

Wydajność

FE LEC może pomieścić do czterech osób, a niski poziom podłogi zaoszczędza czas kierowcy. Dzięki silnikowi o mocy 350 KM, auto oferuje też elastyczność, zwinność i krótkie cykle przeładowcze. Jest również dostępne ze zautomatyzowaną skrzynią przekładniową I-Shift, specjalnie przystosowaną do zastosowań dystrybucyjnych lub na budowach.

REKLAMA

Widoczność

Niższa pozycja podczas jazdy przybliża kierowcę do najbliższego otoczenia, umożliwiając lepszą widoczność we wszystkich kierunkach. Dodatkowe okna w drzwiach pasażerskich i za słupkiem B także poprawiają bezpośredni widok skądinąd ukrytych kątów.

Zrównoważenie

FE LEC w wydaniu gazowym CNG ma silnik zasilany sprężonym gazem ziemnym i może obniżyć emisję dwutlenku węgla nawet o 70 procent w przypadku zasilania biogazem. Volvo proponuje ponadto alternatywne układy napędowe do jazdy na obszarach, na których istnieje ograniczenie w zakresie używania wersji z silnikiem Diesla.

Bezpieczeństwo

Oprócz poprawy widoczności, samochód wyposażono w aktywne funkcje bezpieczeństwa, takie jak ostrzeżenie o kolizji z hamulcem bezpieczeństwa – Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne. Może to dodatkowo zmniejszyć ryzyko wypadków z narażonymi na niebezpieczeństwo użytkownikami dróg lub innymi pojazdami. Kabina ma też dodatkowe wzmocnienia, zwiększające bezpieczeństwo kierowcy, i jest standardowo wyposażona w FUP (przednie zabezpieczenie przeciwnajazdowe).

Czas pracy

FE LEC występuje z wieloma opcjami telematyki i połączonych usług, które mogą pomóc w monitorowaniu pojazdów ciężarowych, śledzeniu, konserwacji zapobiegawczej i serwisowaniu. Poprawiona widoczność zmniejszy również prawdopodobieństwo kolizji w ciasnych przestrzeniach.

Volvo FE – kabina niskowejściowa

  • niżej umieszczone, szersze wejście;
  • niska pozycja kierowcy;
  • dodatkowe okna dla lepszej widoczności;
  • możliwość zastosowania płaskiej podłogi kabiny, która może pomieścić do czterech osób i umożliwia dostęp w poprzek, lub standardowej kabiny zoptymalizowanej dla kierowcy i jednego pasażera;
  • zoptymalizowane I-Shift i oprogramowanie;
  • dostępne także z układami napędowymi na paliwa alternatywne.

Wskazówki dotyczące specyfikacji


Silnik o mocy 350 KM zapewniający lepszą dynamikę.

I-Shift zoptymalizowany z pakietem oprogramowania dla transportu dystrybucyjnego lub budowlanego.

Do trzech dodatkowych miejsc pasażera.

Dodatkowe okna za słupkiem B i pasażera

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij