REKLAMA

Limitowana edycja Stralis Abarth w Polsce

IVECO Poland prowadzi obecnie akcję promocyjną dotyczącą limitowanej edycji swojego flagowego modelu z serii Stralis w specjalnym wydaniu Abarth.

Producent
Fot. Producent

Już sama ta nazwa nawiązuje do legendarnej włoskiej firmy, która w przeszłości odpowiadała za sportowy tuning wielu osobowych aut Fiata, by wspomnieć choćby wersję 131 Abarth, a kilka lat temu została ponownie wskrzeszona do komercyjnego życia. Teraz IVECO wraca do niej, wprowadzając do sprzedaży, zapowiadaną już w roku ubiegłym, ograniczoną liczebnie partię ciężarówek.

W układzie rynkowym Stralis Abarth to 2-osiowy ciągnik siodłowy o rozstawie osi 3800 mm, przygotowany do obsługi szosowego ruchu dalekodystansowego, w tym międzynarodowego. Łączy on elementy czysto finansowe i ważne pod względem użytkowym ze składowymi odwołującymi się do emocji oraz wywierania określonego pozytywnego wrażenia. Tymi elementami finansowymi oraz użytkowymi są:

REKLAMA
  • atrakcyjne warunki finansowania;
  • najmocniejsza kompletacja układu napędowego;
  • bogate wyposażenie w standardzie.

W sferze bardziej dotyczącej emocji, a nie bezpośrednio jedynie biznesu, zwraca natomiast uwagę ciekawy, unikatowy wygląd, w przypadku malowania opierający się na wzorze motywów częściowo zapożyczonych z legendarnych samochodów Abarth.

Przede wszystkim warunki finansowe, ujmując specyfikację i kompletację tych egzemplarzy, zaliczają się do niezwykle konkurencyjnych. IVECO Poland proponuje tu bowiem atrakcyjny leasing operacyjny na okres 48 miesięcy – 4 lat, z bardzo niską wartością miesięcznej raty, określoną jedynie na 999 EUR (w zależności od kształtowania się stóp procentowych na rynku europejskim). Do tego dochodzą korzystne ubezpieczenie na cały okres leasingu oraz gwarantowana wartość końcowa. Poza tym umowa zawiera warunek opłaty wstępnej w wysokości 10%, a oprocentowanie jest zmienne, naliczane na postawie stawek 1-miesięcznych EURIBOR.

W zakresie kompletacji Stralisa Abarth cechują z kolei najmocniejsza konfiguracja układu napędowego, uzupełniona przez niezwykle bogate standardowe wyposażenie, w tym przyczyniające się do redukcji kosztów eksploatacji – zmniejszenia TCO, a także podnoszące bezpieczeństwo i komfort pracy i wypoczynku oraz prestiż kierowcy. Kabina jest długa, sypialna, z podwyższonym dachem, tzw. komfortowa AS, o długości 2130 mm i wysokości 2360 mm. Źródło napędu stanowi silnik Cursor 13 Euro 6 w najsilniejszym nastawie, o mocy maksymalnej 570 KM w zakresie 1600-1900 obr/min oraz maksymalnym momencie obrotowym 2500 Nm w przedziale od 1000 do 1600 obr/min. Za przeniesienie napędu odpowiada zautomatyzowana, 12-biegowa skrzynia przekładniowa ZF Hi-Tronix. Wprowadzono też funkcję uwolnienia pojazdu z grząskiego terenu przez rozkołysanie. Do obniżenia zużycia paliwa i tym samym poprawy TCO przyczyniają się funkcje takie jak: automatyczne gaszenie silnika przy dłuższej pracy na biegu jałowym, Eco-Roll – rozłączenia napędu przy zjazdach oraz EcoSwitch – przełącznik ekonomicznego trybu jazdy. Seryjnie zamontowano również 145-litrowy zbiornik AdBlue. Poza tym ciągnik otrzymał rozbudowany pakiet pozycji podnoszących bezpieczeństwo czynne. W jego skład weszły: aktywny tempomat ACC z czujnikiem radarowym, system wspomagający ruszanie na wzniesieniu Hill Holder, światła do jazdy dziennej i światła tylne LED oraz reflektory ksenonowe

W sferze czysto prestiżowej i odwołującej się do emocji Stralisa Abarth wyróżniają zaś jednostkowe, jemu wyłącznie przypisane malowanie oraz celowo dobrane pozycje, stylistycznie podkreślające bardziej sportowy, zacięty, agresywny charakter tego modelu. Nie należy się zresztą temu dziwić, skoro tradycyjnym symbolem marki Abarth pozostaje wojowniczy skorpion. Dlatego te sportowe więzi Stralisa Abarth ze sportowymi osobowymi wersjami Abarth, poza samą tą marką, występują głównie właśnie w odniesieniu do dobranej kolorystyki, oznaczenia i pewnych detali. Z zewnątrz w pierwszym rzędzie zwracają uwagę bazowe malowanie całości na kolor biały oraz czerwone linie i pasy, poprowadzone poziomo pionowo i ukośnie na tym białym tle. Te pasy i linie znajdują się na kabinie oraz są zlokalizowane po bokach na osłonach między osiami, gdzie w poziomie zrobiono: dwie linie – górną i dolną – i pomiędzy nimi grubszy pas z naniesionym napisem Abarth wykonanym białymi literami. W dodatku liczne elementy imitujące karbon doskonale pasują do aerodynamicznej sylwetki Stralisa, podobnie jak podnoszące wizualne wrażenie, polerowane, z warstwą utwardzoną, aluminiowe zbiorniki paliwa, osłony rurowe dla podkreślenia stylistyki przodu auta oraz halogeny poprawiające widoczność podczas jazdy w nocy na nieoświetlonych drogach. W środku natomiast wprowadzono czarno-czerwoną skórę, następne “karbonowe” wstawki oraz wywodzące się bezpośrednio z wyścigów oznaczenie środka kierownicy. Ponadto wszystkie egzemplarze Stralisa wchodzące w skład edycji Abarth otrzymują specjalne polerowane metaliczne tabliczki z okolicznościowymi napisami, poświadczającymi ich przynależność do tej limitowanej linii.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA