[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Logistyczne ciężarówki białoruskiego Volata Cz.2

Od kilku lat Białorusini z Volata chcą silniej niż dotąd zaistnieć na rynku międzynarodowym. Tym bardziej, że dysponują teraz rzeczywiście szeroką gamą typowo militarnych produktów o autentycznie relatywnie niezłych parametrach i dość konkurencyjnej cenie. W dodatku Białoruś była i jest bardziej skora niż kraje Zachodu do dostaw sprzętu odbiorcom w Azji, Afryce i Ameryce Południowej o nie zawsze najlepszej reputacji. Białorusini nie pytają tak mocno o przestrzeganie praw człowieka oraz są bardziej skorzy do rozliczeń w barterze, przede wszystkim jeśli kwestia dotyczy surowców strategicznych.

Fot. Producent

MZKT 600103 ma masę własną – z zabudową skrzyniową – 14000 kg i dopuszczalną masę całkowitą 24000 kg, przy obciążeniach osi 3x8000 kg, co oznacza ładowność taktyczną – w warunkach terenowych – na poziomie 10000 kg. Jego wymiary są następujące: długość 9010 mm, rozstaw osi 4050+1450 mm, zwis tylny 1365 mm, szerokość – maksymalnie – 2550 mm, wysokość – do najwyższego punktu – maksymalnie 3425 mm. Odpowiednie parametry dla dłuższego i cięższego MZKT 600203 prezentują się w kolejności: masa własna – z zabudową skrzyniową – 17000 kg, dopuszczalna masa całkowita 34000 kg, przy obciążeniach osi 2x8000+2x9000 kg, ładowność taktyczna – w warunkach terenowych – 17000 kg, długość 9430 mm, rozstaw osi 1650+2850+1450 mm, zwis tylny 1365 mm, szerokość – maksymalnie – 2550 mm, wysokość – do najwyższego punktu – maksymalnie 3430 mm. Poza tym model 3-osiowy może pokonywać rowy/okopy o szerokości 850 mm oraz cechuje się skokiem zawieszenia 400 mm, zasięgiem 1000 km i średnicą zawracania – między krawężnikami – 12,3 m. Model 4-osiowy w zakresie tych parametrów wyróżniają: zdolność pokonywania rowów/okopów o szerokości 1800 mm, zasięg 830 km i średnica zawracania – między krawężnikami – 12,8 m. Pozostałe kluczowe parametry i osiągi są takie same: prędkość maksymalna 105 km/h, kąt natarcia 42º, kąt zejścia 44º, prześwit 370 mm, zdolność pokonywania wzniesień 60%, maksymalna wysokość przeszkody pionowej 700 mm, maksymalny kąt przechyłu bocznego 40%, głębokość brodzenia – bez przygotowania/z przygotowaniem – 1500/1800 mm, zakres temperatur pracy - od -40 do +55ºC. Oba pojazdy nadają się również do przerzutu strategicznego w ładowniach samolotów C-130, C-160, A-400M, An-22, An-124 i Ił-76 oraz mogą być doposażone w te same pozycje z listy dostępnych opcji. Na liście tej znalazły się m.in. wciągarka do samoewakuacji, wzmocnione (o większej wydajności) ogrzewanie, wentylator, ogrzewanie pomocnicze, opancerzenie kabiny, kabina opancerzona integralnie, układ kierowniczy po prawej stronie do jazdy po lewej stronie.

Oprócz typów 3-i 4-osiowego do rodziny MZKT 600 należy wersja 5-osiowa, w układzie napędowym 10x10. Wszystkie te auta są klasycznymi transporterami wsparcia logistycznego, mogącymi występować w roli bazy dla szeregu zabudów o uniwersalnym, specjalizowanym i specjalnym charakterze. Spośród tych zabudów w pierwszym rzędzie trzeba wymienić: klasyczne skrzynie ładunkowe, hakowe systemy załadowcze, cysterny do wody lub paliw, kontenery z różnorodnym wyposażeniem (WRE, łączności i inne), sprzęt radarowy, rozmaite systemy uzbrojenia (rakietowe, lufowe), sprzęt obrony wybrzeża oraz sprzęt inżynieryjny, w tym elementy mostów towarzyszących.

REKLAMA

Odpowiednikiem MZKT 600103 w Siłach Zbrojnych RP jest Jelcz P/S662D.43 6x6, z kolei MZKT 600203 inny Jelcz – P882.53 8x8.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij