[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Logistyczne ciężarówki białoruskiego Volata Cz.3

Od kilku lat Białorusini z Volata chcą silniej niż dotąd zaistnieć na rynku międzynarodowym. Tym bardziej, że dysponują teraz rzeczywiście szeroką gamą typowo militarnych produktów o autentycznie relatywnie niezłych parametrach i dość konkurencyjnej cenie. W dodatku Białoruś była i jest bardziej skora niż kraje Zachodu do dostaw sprzętu odbiorcom w Azji, Afryce i Ameryce Południowej o nie zawsze najlepszej reputacji. Białorusini nie pytają tak mocno o przestrzeganie praw człowieka oraz są bardziej skorzy do rozliczeń w barterze, przede wszystkim jeśli kwestia dotyczy surowców strategicznych.

Fot. Producent

Ofertę podmiotu uzupełnia 2-osiowy model MZKT 500200 4x4, klasyfikowany jako taktyczny wysokiej mobilności i średniej ładowności. Jest to jeden z najnowszych produktów firmy, na przełomie 2015 i 2016 roku poddany pewnej modernizacji, określanej jako poprawka. Po analizie testów i wyników wojskowych, w tym odbytych w ramach "Międzynarodowych gier militarnych" w Saratovie w 2015 roku, specjaliści z Volata dokonali w tym pojeździe pewnych usprawnień. Wzmocniona została rama podwozia i platforma w celu podniesienia odporności i zagwarantowania długiego okresu użytkowania w trudnych warunkach drogowych. Wskutek tego, w tym głównie zmiany platformy, długość auta wzrosła jednak do 6000 mm, a jego masa własna do 6400 kg. Do tego zmodernizowano kabinę, dokładnie jej wnętrze, poprawiając jego ergonomię poprzez wprowadzenie uchwytów na broń oraz dodatkowej przestrzeni na rzeczy osobiste załogi, dokumenty i narzędzia. W układzie konstrukcyjnym samochód ten niczym wyjątkowym się nie wyróżnia, będąc typowym przedstawicielem środków transportu tej kategorii. Jego klasyczną ramę podwozia o układzie drabinowym tworzą podłużnice i poprzeczki. W niezależnym zawieszeniu obu osi zastosowano sprężyny śrubowe. Napęd zapewnia rosyjski silnik JaMZ typ 53452: 4-cylindrowy, rzędowy, o masie własnej 460 kg, mocy maksymalnej 158 kW/215 KM przy 2300 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 735 Nm od 1400 do 1700 obr/min. Za przeniesienie napędu odpowiadają: 5-biegowa (5+1 bieg wsteczny), mechaniczna skrzynia przekładniowa SAAZ-4334M3 o rozpiętości przełożeń 5,81-0,81, 2-biegowa skrzynia rozdzielcza o przełożeniach – droga 1:1, teren 1:1,878 oraz mosty napędowe, dwustopniowe, z blokadami mechanizmów różnicowych uzupełnionych przez blokadę międzymostową. Wszystkie opony są pojedyncze, z bieżnikiem terenowym, o rozmiarze 12.00-20 bądź 110x400-533. Jazdę w grząskim terenie ułatwia też centralny system pompowania kół (CTIS). Układ hamulcowy jest pneumatyczny, dwuobwodowy, z systemem ABS, układ elektryczny – 24-voltowy. Bazowo model dostaje kabinę krótką, dzienną, odchylaną, obniżoną, nieco wysuniętą do przodu, stalową, dwudrzwiową, 2-osobową w układzie miejsc 1+1. Jej kształty są typowo militarne – pudełkowate, ze wszystkimi powierzchniami płaskimi, bez zbędnych przetłoczeń. Z przodu na płaskim panelu nad zderzakiem w partii dolnej pośrodku zlokalizowano trzy duże poziome prostokątne wloty powietrza, nad nimi napis VOLAT, a po bokach – nad narożami tych wlotów – dwa poziome uchwyty, pomocne w trakcie wycierania szyby przedniej czy wymiany wycieraczek. Szyba przednia jest mocno nachylona do tyłu, dzielona, z jedną wycieraczką dla każdej z połówek. W stalowym zderzaku, mocno ściętym u dołu ku tyłowi, po bokach rozlokowano chronione siatką: z każdej ze stron po jednym okrągłym reflektorze, u góry na rogu okrągłym kierunkowskazie i nisko prostokątnym reflektorze halogenowym. Natomiast na środku zderzaka zamocowano dwa poziome zaczepy holownicze. W swojej środkowej dolnej partii zderzak płynnie przechodzi także w stalową osłonę spodu silnika. Drzwi osadzone na dwóch solidnych zawiasach mają proste krawędzie: dolną najpierw poziomą, potem wznoszącą się tak jak przebiega linia błotnika i dalej ponownie poziomą nad błotnikiem, tylną pionową, górną poziomą i przednią u dołu pionową, u góry nachyloną do tyłu. Do środka prowadzą dwa stopnie, w tym dolny uchylny. Jak wspomniano wewnątrz poprawiono ergonomię pracy załogi poprzez zwiększenie przestrzeni dostępnej na dokumenty, rzeczy osobiste, narzędzia oraz instalację uchwytów na broń. Odpowiedni komfort termiczny zapewniają wydajny układ ogrzewania oraz opcjonalna klimatyzacja. W formie zabudowy MZKT 500200 otrzymał klasyczną skrzynię ładunkową ze stelażem i opończą z otworami okiennymi i wentylacyjnymi oraz składanymi ławkami do przewozu do 21 żołnierzy. MZKT 500200 4x4, przy rozstawie osi 3300 mm oraz z omówioną skrzynią ładunkową, cechuje się masą własną 6400 kg. Ponieważ jego dopuszczalną masę całkowitą określono na zaledwie 9400 kg, powyższe oznacza ładowność taktyczną – w warunkach terenowych – na poziomie tylko 3000 kg i czyni z niego odpowiednika naszych Starów 944. Poza tym dwa zbiorniki paliwa, o pojemności po 130 litrów każdy, w warunkach drogowych zapewniają zasięg 1000 kg. Inne kluczowe parametry i osiągi to: zwis przedni 1450 mm, zwis tylny 1250 mm, szerokość – maksymalna – 2550 mm, wysokość – do najwyższego punktu – 2650 mm, prędkość maksymalna 95 km/h, zdolność pokonywania wzniesień 60%, kąt natarcia 40°, kąt zejścia 32°, prześwit 400 mm, maksymalna wysokość przeszkody pionowej 350 mm, maksymalny kąt przechyłu bocznego 40%, średnica zawracania – między krawężnikami – 10 m, głębokość brodzenia 1800 mm, maksymalna szerokość rowu/okopu 1000 mm, zakres temperatur pracy od -40 do +50°C. Ciężarówkę w ramach przerzutu strategicznego można transportować w ładowniach samolotów C-130, C-160, A400M, An-22, An-124 i Ił-76. Na liście wyposażenia opcyjnego znalazły się m.in. elektryczna wciągarka do samoewakuacji, zestaw SPTA, przygotowanie oświetlenia do pracy w zaciemnieniu.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij