REKLAMA

Lokalnie neutralny pod względem emisji CO2 transport dystrybucyjny dla Lipska – DB Schenker stawia na Mercedesa-Benz eActros Cz.1

Pierwszy klient drugiej fazy testów w Niemczech rozpoczyna praktyczne użytkowanie całkowicie elektrycznego, 3-osiowego, 25-tonowego Mercedesa-Benz eActros. Klientem tym jest DB Schenker, który przy jego pomocy wykonuje dostawy do klientów w centrum Lipska . Co więcej, ten znany dostawca usług logistycznych – operator logistyczny zdobywa już doświadczenie z innym modelem koncernu Daimler Trucks zasilanym bateryjnie – jest nim lekka ciężarówka FUSO eCanter, w liczbie pięciu egzemplarzy jeźdźąca w Niemczech i we Francji.

Kolejny akumulatorowo-elektryczny eActros, należący do tzw. „Floty innowacyjnej”, trafił właśnie do pierwszego klient uczestniczącego w drugiej fazie testowej tego auta w Niemczech. Klientem tym jest DB Schenker, będący wiodącym podmiotem świadczącym usługi logistyczne na poziomie globalnym. Wykorzysta on tę 25-tonową ciężarówkę w centrum Lipska do dostaw drobnicy - tj. ładunków na paletach, które są zbyt duże i ciężkie by dostarczać je jak paczki. eActros ma zasięg około 200 kilometrów i będzie dziennie pokonywał około 100 km. Akumulatory tej w pełni elektrycznej ciężarówki będą ładowane nocą na stacji ładowania, znajdującej się na terenie DB Schenker na północy miasta. Przy tym od ponad roku w Berlinie, Frankfurcie, Stuttgarcie i Paryżu DB Schenker eksploatuje pięć lekkich ciężarówek FUSO eCanter firmy Daimler Trucks.

Sygnał do startu u klientów drugiej fazy testowej innowacyjnej floty Mercedes-Benz eActros dano w Holandii na początku sierpnia 2020 roku. W rezultacie coraz więcej tych samochodów zasilanych wyłącznie bateriami sukcesywnie trafia teraz do użytkowników w Niemczech i Belgii. Rico Claassen, Fleet Customer Manager w Mercedes-Benz Trucks, powiedział „eActros udowadnia swoją wartość od 2018 roku w wieloaspektowym praktycznym zastosowaniu wśród klientów jako lokalnie neutralna pod względem emisji CO2 alternatywa dla miejskiego transportu dystrybucyjnego. Klienci testowi w drugiej fazie również wykorzystują eActrosa do zadań, które w innym przypadku byłyby wykonywane przez konwencjonalne ciężarówki. Dostępne są różne warianty nadwozi, od chłodni i suchych skrzyń po plandeki. Cieszymy się, że DB Schenker, jako pionier w dziedzinie alternatywnych systemów napędowych w logistyce transportu, dzięki eActrosowi elektryzuje teraz także centrum Lipska”.

REKLAMA

DB Schenker: Zielona logistyka z Mercedes-Benz eActros

Wolfgang Janda, Senior Vice President Head of Network&Line Haul Management w DB Schenker, ocenia zaś „Jako pionier innowacyjnych rozwiązań logistycznych, w całej firmie z flotą obejmującą ponad 30 000 pojazdów, w DB Schenker postawiliśmy sobie za cel zdobycie pozycji lidera na świecie jako dostawca zielonej logistyki. Ponieważ nasz sukces opiera się nie tylko na naszych niezawodnych usługach logistycznych, ale i na naszym zaangażowaniu na rzecz społeczeństwa i środowiska. Obejmuje to oczywiście mieszankę pojazdów z alternatywnymi układami napędowymi. Lekki FUSO eCanter firmy Daimler Trucks udowodnił już swoją przydatność do codziennego użytku w różnych miastach. Nie możemy się teraz doczekać, aby zobaczyć, jak w centrum Lipska sprawuje się eActros. Jako lider na europejskim rynku transportu lądowego, musimy przyjąć pionierską rolę właśnie z tej pozycji”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA