Wiele ustaleń z pierwszej fazy
Jednym z wielu ustaleń zdobytych podczas praktycznych prób w pierwszej fazie testów pozostaje to, że wynoszący około 200 kilometrów zasięg eActrosa okazał się absolutnie realistyczny, co ważne niezależnie od obciążenia, trasy lub topografii. eActros w niczym nie ustępuje więc konwencjonalnemu odpowiednikowi pod względem dostępności i wydajności w ruchu miejskim, na autostradach lub na drogach krajowych. Układ chłodzenia ładunku – zabudowy i system klimatyzacji – oba zasilane elektrycznie – funkcjonowały bez ograniczeń zarówno w ekstremalnych upałach, jak i w warunkach zimowych. Kierowcy są bardzo zadowoleni z ciągłej dostępności momentu obrotowego w całym zakresie prędkości. Szczególnie wspominali jeszcze o cichej pracy samochodu oraz przyjemnej, płynnej jeździe. Ponadto, jeśli auto jest prowadzone odpowiednio – przewidująco, energia elektryczna może być odzyskiwana poprzez rekuperację, tj. hamowanie silnikiem. Rzadko staje się wtedy konieczne użycie pedału hamulca.
Wymienne nadwozie firmy Schmitz Cargobull
Nadwozie wymienne W.BO firmy Schmitz Cargobull do transportu ładunków sypkich to skrzynia o gładkich ścianach w konstrukcji stalowej, z różnymi opcjami wyposażenia, takimi jak system piętrowania i rolkowe drzwi, oraz w standardzie system otworów do mocowania.
eActros: lokalnie neutralna pod względem emisji CO2 alternatywa dla miejskiego transportu dystrybucyjnego
eActros bazuje na podwoziu tradycyjnego Mercedesa-Benz Actros. Niemniej architektura tego pojazdu została całkowicie przystosowana do napędu elektrycznego. W związku z tym cechuje ją duży udział określonych specyficznych części. Każdy z dwóch silników elektrycznych, zlokalizowanych w pobliżu piast kół osi tylnej, wyróżnia się mocą maksymalną 126 kW i maksymalnym momentem obrotowym 485 Nm. Po uwzględnieniu zastosowanych przełożeń daje to sumarycznie 11 000 Nm siły napędowej, zapewniając wydajność równoważną konwencjonalnemu odpowiednikowi. Dostawy energii elektrycznej zabezpieczają akumulatory litowo-jonowe o pojemności 240 kWh. W zależności od dostępnej mocy ładowania akumulatory te można w pełni naładować w ciągu dwóch godzin (przy 150 kW).
Rozwój i testowanie w transporcie dystrybucyjnym elektrycznych ciężarówek klasy tonażowej ciężkiej w ramach projektu Concept ELV² wspierają niemieckie Federalne Ministerstwo Środowiska (BMU) oraz Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii (BMWi).
Komentarze