[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Lotniskowe schody ratunkowe – ewakuacyjne Rosenbauer: wysokość robi różnicę.

Wielu może tego nie wiedzieć, ale samochodowe schody ratunkowe – ewakuacyjne są jednym z najczęściej używanych pojazdów straży pożarnej na lotniskach. Zapewniają ratownikom szybki dostęp do samolotu oraz służą do równie szybkiej, bezpiecznej i sprawnej ewakuacji pasażerów z wnętrza zagrożonej maszyny.

Porównanie wysokości schodów ratunkowych E8000 i E5000 – E5000 kontra E8000

Schody awaryjne Rosenbauer E5000

Nazwy różnych rodzajów schodów ratowniczych wynikają z maksymalnej wysokości ratunkowej, którą można osiągnąć za pomocą platformy ratunkowej w danym typie urządzenia. W przypadku E5000 jest to wysokość około 5500 mm, a w przypadku E8000 około 8500 mm. Wysokość ta zależy od konkretnej konfiguracji podwozia.
Przy czym do szczególnych cech E5000 należy właśnie ich specyfikacja - specjalne dostosowanie w obszarze kabiny kierowcy umożliwia bowiem uzyskanie bardzo niskiej wysokości do górnej krawędzi platformy ratunkowej. Daje to E5000 wyjątkową możliwość dokowania przy drzwiach samolotów krótkiego i średniego zasięgu.
Obecnie E5000, cechujące się zakresem wysokości roboczej – ratowniczej od około 2500 do 5500 mm, zabezpieczają około 92% wszystkich wariantów drzwi konwencjonalnych typów samolotów.

Schody ratownicze Rosenbauer E8000/E3000

Z drugiej strony, schody ratownicze E8000 są zbudowane na 3-osiowym podwoziu, aby zapewnić maksymalną wydajność pod względem dopuszczalnej masy całkowitej i wysokości. W rezultacie E8000 używa się głównie na lotniskach o dużym udziale ruchu lotniczego dalekiego zasięgu. Maksymalna wysokość platformy ratunkowej oferuje nawet możliwość zadokowania na górnym pokładzie Airbusa A380. Ponadto ze schodami awaryjnymi E8000 da się opcjonalnie zintegrować przednią platformę E3000, wykorzystywaną do uzyskania dostępu do małych i średnich samolotów. Poza tym ze schodami awaryjnymi E8000 można zintegrować system wodno-pianowy.

REKLAMA

Nie tylko różnice, ale też podobieństwa.

Oprócz różnic oba modele schodów ratowniczych wykazują wiele wspólnego. Są wyposażone w tę samą architekturę sterowania. Mają system wsparcia z automatyczną kompensacją poziomu (ALR ) i HLCS - system kontroli wysokiego poziomu opracowany przez Rosenbauer. HLCS umożliwia wstępny wybór różnych drzwi wszystkich popularnych typów samolotów i znacznie wspiera operatora. Po wybraniu typu samolotu i drzwi, do których należy podejść, korpus schodów przesuwa się na żądaną wysokość po potwierdzeniu za pomocą wyłącznika bezpieczeństwa. Następnie operator dokonuje dokładnej regulacji. Operator jest dodatkowo wspierany przez czujniki i systemy kamer, dzięki czemu może zagwarantować optymalny proces dokowania. Oba rodzaje schodów ratowniczych otrzymują również linię szybkiego ataku na platformie i generator awaryjny, który ma być przygotowany na „pierwszy atak”.

Schody ratownicze w użyciu

Doświadczenie i ankiety Rosenbauera pokazują, że schody ratownicze są używane na lotnisku średnio 2-3 razy w tygodniu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA