REKLAMA

MAN RMMV Cz. 2

Rodzina HX - pasuje do nowoczesnych scenariuszy misji

Z około 10 000 egzemplarzy eksploatowanych obecnie na całym świecie, rodzina HX należy do jednych z najczęściej używanych samochodów wojskowych na całym globie, co dowodzi jej dotychczasowego dużego doświadczenia operacyjnego. Jej przedstawiciele są dostępni w wariantach od 4x4 do 10x10, skonfigurowanych do realizacji wielu różnych zadań: jako typy wsparcia logistycznego – tzw. general cargo, ciężkie odmiany ratownicze - ewakuacyjne, cysterny, nośniki szeregu systemów elektronicznych i uzbrojenia oraz systemy do składania i układania mostów. Do napędu służą silniki o mocach maksymalnych do 680 KM.

Ponadto sama koncepcja budowy linii HX w dużej mierze skutkuje identycznymi trybami pracy, konserwacji i napraw oraz gamy niezbędnych części zamiennych, co z kolei prowadzi do obniżenia kosztów cyklu życia. Jednocześnie RMMV oferuje pełne wsparcie serwisowe, w myśl zasady wszystko z jednego źródła. Do tego, zgodnie z rygorystycznym podejściem – militarny ale z półki (MOTS), w kompletacji HX podmiot wykorzystuje sprawdzone, niezawodnie i zmodyfikowane elementy, pochodzące z masowej produkcji, specjalnie zaprojektowane, aby spełnić wymagania wojskowe. Powoduje to wytwarzanie szytych na miarę pojazdów zmilitaryzowanych, zapewniających maksymalną opłacalność użytkowania. M.in. jedna z ich kluczowych cech wynika z zastosowania ramy podwozia o solidnej budowie, co właśnie przekłada się na możliwość instalacji opancerzonych kabin. Dochodzą jeszcze wzmocnione osie przednie, aby bez problemów móc poruszać się nawet w trudnym terenie z ciężką opancerzoną kabiną, wystarczająco dużą dla trzech osób. Poza tym kabiny mogą być zaopatrzone w opcjonalny system filtrowentylacji ABC (ograniczony do opancerzonych kabin), zintegrowane systemy dowodzenia i kontroli, połączenia z systemami żołnierzy, zdalnie sterowane dachowe stanowiska uzbrojenia, urządzenia zagłuszające, aktywne systemy obrony (ADS) i wyrzutnie granatów dymnych/ograniczających widoczność.

REKLAMA

Od samego początku ciężarówki te są też zaprojektowane nie tylko dla maksymalnej wytrzymałości, ładowności, mobilności i możliwości terenowych, ale i do pracy w temperaturach od -32°C do + 49°C. Mogą być także przygotowane do pracy we wszystkich innych klimatach – przykładowo dostępny zestaw arktyczny pozwala im na działanie w temperaturach tak niskich, jak -46°C. Bez większych problemów związanych z konwersją możliwe jest również ich dopasowanie do systemów C4I, podczas gdy ich kompatybilność elektromagnetyczna przewyższa kompatybilność wszystkich innych ciężarówek na rynku. Inne specjalne możliwości obejmują standardową głębokość brodzenia 1,5 metra bez wcześniejszego przygotowania. Co więcej, najnowocześniejsze silniki, napędzają te auta, wyróżniają się pełną kompatybilnością z F34, zgodnie z koncepcją jednolitego paliwa pola walki NATO.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA