REKLAMA

MAN TGE L3H3 3.180 2.0 180 KM 4X4 dlaczego warto w niego zainwestować ? Cz. 2

W przypadku wyboru odpowiedniej specyfikacji samochodu jest nad czym się zastanawiać. Model oferowany jest w 69 wersjach bazowych, w tym z DMC od 3 do 5,5 tony z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami z tyłu. Do tego napędzana może być przednia lub tylna oś oraz obie osie. Z takim układem napędowym 4x4, samochód trafił na testy do redakcji.

Man TGE Bartosz Wojtowski

MAN TGE 3.180 został wyposażony w układ napędowy 4x4 z dwulitrowym silnikiem o maksymalnej mocy 177 KM i momencie obrotowym 410 Nm oraz wyposażony w 6- cio biegową manualną skrzynie biegów. Samochód z tym silnikiem jest bardzo dynamiczny i pewnie zachowuje się na zakrętach. Zawieszenie lepiej wybierało nierówności niż w testowanym przez nas bliźniaczym produkcie pochodzącym z tej samej fabryki koło Wrześni. W Manie zawieszenie to zostało wzmocnione wraz z poprawioną stabilizacją samochodu (opcja).
Za komfort w kabinie odpowiadał Pakiet Komfort Plus, który nawet obejmował dodatkowe środki w zakresie tłumienia hałasu wewnątrz pojazdu. Samochód testowany był jednym z lepiej wyspecyfikowanych, mocno doposażonych egzemplarzy, w którego w skład wchodziły pakiety: Pakiet Komfort Plus oraz Pakiet Premium, których najciekawsze składniki wymieniłem wyżej. Dziwił nas tylko fakt, że w tak bogatej wersji nawet z hakiem holowniczym zabrakło kamery cofania. Osobiście samochód wyposażyłbym w inne ogumienie, żeby bardziej podkreślić jego możliwości terenowe.
Man TGE 3.180 4x4 zadowalał się niskim zużyciem oleju napędowego w trasie wynoszącym 10 litrów na sto kilometrów. Jak na model z napędem 4x4 to naprawdę dobry wynik. Litr paliwa więcej auto spalało w mieście. Zbiornik paliwa miał pojemność 75 litrów
Dlaczego warto w niego zainwestować?
MAN TGE L3H3 ma sporo zalet, które mogą zainteresować potencjalnych nabywców. Dysponuje sporymi możliwości przewozowymi, a dynamiczny silnik nie jest paliwożerny. Obsługę ułatwia prosty dostęp do serwisu, w tym mobilnego serwisu 24/7. Punkty serwisowe dla dostawczych MAN-ów są rozmieszczone w całej Europie. Mają standard i doświadczenie obsługi takie, jak dla samochodów ciężarowych. Łatwy też jest dostęp do części oryginalnych bądź ich zamienników. Dwa lata gwarancji bez limitów kilometrów, dwustronnie ocynkowane blachy nadwozia – oraz 12 lat gwarancji na perforację karoserii to następne zalety. W testowanej komplementacji auto szczególnie nadaje się do służb ratowniczych. W takiej eksploatacji koszt transportu w obliczu ratowania ludzkiego życia jest kosztem wtórnym mającym mniejsze znaczenie.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA