MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

Man Producent

Na targach IAA Transportation 2022 MAN po raz pierwszy przed dużą, międzynarodową publicznością zaprezentował niemal seryjny prototyp nowej wielkoseryjnej ciężarówki, która wejdzie do użytku od 2024 roku. Dzięki zasięgowi dziennemu do 800 km i możliwości ładowania w megawatach premierowy eTruck nie tylko elektryfikuje transport dalekobieżny, ale wskutek swojej wszechstronności może być stosowana także we wszystkich powszechnych obszarach transportu, obsługiwanych obecnie przez warianty z silnikami wysokoprężnymi. W celu zgodnego z zapotrzebowaniem przejścia z napędu spalinowego na elektryczny obecnie w zakładzie w Monachium MAN opracowuje i testuje prototypy elastycznej produkcji mieszanej odmian elektrycznych i konwencjonalnych, a własna produkcja wielkoseryjna pakietów akumulatorów rozpocznie się w Norymberdze w 2025 roku. Równolegle już dzisiaj zespół MAN Transport Solutions całościowo doradza przedsiębiorstwom transportowym, w jaki sposób da się indywidualnie i bezpiecznie planować przejście na mobilność elektryczną. Spółka joint venture z TRATON i innymi partnerami branżowymi zapewnia wstępną pomoc dla rozbudowy niezbędnej infrastruktury ładowania, dzięki której w całej Europie ma powstać co najmniej 1700 wysokowydajnych punktów ładowania.

Prezes zarządu MAN – Alexander Vlaskamp – mówi „MAN Truck & Bus wyraźnie stawia na akumulatorowe napędy elektryczne, aby zapewnić mobilność w przyszłości oraz zrównoważony, neutralny dla klimatu transport. W tym celu modernizujemy naszą produkcję i budujemy nasz przyszły, ciężki eTruck na tej samej linii montażowej, co pojazdy konwencjonalne, ażeby zgodnie z życzeniami naszych klientów moc produkować zarówno pojazdy elektryczne jak również te o napędzie dieslowym. I bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu w zakresie elektrycznych autobusów i samochodów dostawczych oraz w zakresie naszego elektrycznego pojazdu eTGM w transporcie dystrybucyjnym, wspieramy naszych klientów w jak największym zakresie w przejściu na elektromobilność. Już na początku 2024 roku pierwsze ciężkie elektryczne pojazdy eTruck w produkcji seryjnej zejdą z linii montażowej w Monachium i trafią do użytku do pierwszych klientów”.

MAN eTruck: duży zasięg i szerokie portfolio zastosowań

Centralnym punktem prezentacji targowej MAN Truck & Bus na IAA Transportation 2022 był niemal seryjny prototyp nowego eTruck, który trafi do pierwszych klientów od 2024 roku. Przyszłościowa ciężarówka elektryczna jest już przygotowana do przyszłego ładowania megawatowego. To sprawia, że nowy eTruck nadaje się do ciężkiego transportu dalekobieżnego z dziennym zasięgiem 600–800 kmw, w dłuższej perspektywie nawet do 1000 km, dzięki wysokiej wydajności i krótkim czasom ładowania. Wraz z niskimi kosztami eksploatacji i najlepszym bilansem energetycznym, pojazdy elektryczne z akumulatorem oferują najbardziej odpowiednią technologię dla przyszłych flot pojazdów użytkowych wolnych od CO2. Pod względem różnorodności zastosowań i możliwych koncepcji nadwozi przyszły eTruck w niczym nie ustępuje dzisiejszej ciężarówce z silnikiem wysokoprężnym: transport dalekobieżny chłodzonych artykułów spożywczych bez emisji CO2 w klasycznej kombinacji ciągnika siodłowego będzie tak samo możliwy, jak cicha i bezemisyjna utylizacja odpadów w mieście ze zwrotnym 3-osiowym podwoziem lub w pełni elektryczny przewóz materiałów na plac budowy z podwoziem i naczepą. Ciężki eTruck wiosną 2022 roku z powodzeniem odbył swoją pierwszą jazdę w świetle reflektorów publicznych w obecności federalnego ministra transportu dr Volkera Wissinga.

WYBRANE DLA CIEBIE

CIĘŻARÓWKI

Funkcjonalność, efektywność paliwowa i komfort jazdy: na targach IAA Transportation 2022 Mercedes-Benz Trucks prezentuje najnowsze ze swoich ciężarówek z napędem wysokoprężnym Cz.3

Actros L oferuje szereg funkcji i elementów wyposażenia zapewniających odprężenie podczas jazdy, komfort mieszkalny i wysoką efektywność pracy. Model Actros L Edition 3, limitowany do 400 egzemplarzy, wyróżnia się ponadto około 30 ekskluzywnymi elementami wyposażenia dodatkowego. Actros F plus, oprócz funkcjonalności, jeszcze mocniej od swego poprzednika, Actrosa F, stawia teraz na komfort i wydajność. Trzecia generacja silnika OM 471 do ciężkich pojazdów użytkowych czyni Actrosa jeszcze dynamiczniejszym, jednocześnie obniżając zużycie paliwa nawet o 4%. Druga generacja systemu MirrorCam zapewnia kierowcy jeszcze lepsze wsparcie w wielu sytuacjach drogowych. Systemy asystujące, takie jak Active Sideguard Assist, Active Drive Assist 2 i Active Brake Assist 5 z funkcją rozpoznawania pieszych, zapewniają wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Umowy Serwisowe, np. Mercedes-Benz Complete czy nowa umowa Mercedes-Benz CompleteMile, w połączeniu z Mercedes-Benz Uptime i portalem Fleetboard mogą przyczynić się do optymalizacji całkowitych kosztów eksploatacji.

CIĘŻARÓWKI

Funkcjonalność, efektywność paliwowa i komfort jazdy: na targach IAA Transportation 2022 Mercedes-Benz Trucks prezentuje najnowsze ze swoich ciężarówek z napędem wysokoprężnym Cz.2

Actros L oferuje szereg funkcji i elementów wyposażenia zapewniających odprężenie podczas jazdy, komfort mieszkalny i wysoką efektywność pracy. Model Actros L Edition 3, limitowany do 400 egzemplarzy, wyróżnia się ponadto około 30 ekskluzywnymi elementami wyposażenia dodatkowego. Actros F plus, oprócz funkcjonalności, jeszcze mocniej od swego poprzednika, Actrosa F, stawia teraz na komfort i wydajność. Trzecia generacja silnika OM 471 do ciężkich pojazdów użytkowych czyni Actrosa jeszcze dynamiczniejszym, jednocześnie obniżając zużycie paliwa nawet o 4%. Druga generacja systemu MirrorCam zapewnia kierowcy jeszcze lepsze wsparcie w wielu sytuacjach drogowych. Systemy asystujące, takie jak Active Sideguard Assist, Active Drive Assist 2 i Active Brake Assist 5 z funkcją rozpoznawania pieszych, zapewniają wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Umowy Serwisowe, np. Mercedes-Benz Complete czy nowa umowa Mercedes-Benz CompleteMile, w połączeniu z Mercedes-Benz Uptime i portalem Fleetboard mogą przyczynić się do optymalizacji całkowitych kosztów eksploatacji.

CIĘŻARÓWKI

Funkcjonalność, efektywność paliwowa i komfort jazdy: na targach IAA Transportation 2022 Mercedes-Benz Trucks prezentuje najnowsze ze swoich ciężarówek z napędem wysokoprężnym Cz.1

Actros L oferuje szereg funkcji i elementów wyposażenia zapewniających odprężenie podczas jazdy, komfort mieszkalny i wysoką efektywność pracy. Model Actros L Edition 3, limitowany do 400 egzemplarzy, wyróżnia się ponadto około 30 ekskluzywnymi elementami wyposażenia dodatkowego. Actros F plus, oprócz funkcjonalności, jeszcze mocniej od swego poprzednika, Actrosa F, stawia teraz na komfort i wydajność. Trzecia generacja silnika OM 471 do ciężkich pojazdów użytkowych czyni Actrosa jeszcze dynamiczniejszym, jednocześnie obniżając zużycie paliwa nawet o 4%. Druga generacja systemu MirrorCam zapewnia kierowcy jeszcze lepsze wsparcie w wielu sytuacjach drogowych. Systemy asystujące, takie jak Active Sideguard Assist, Active Drive Assist 2 i Active Brake Assist 5 z funkcją rozpoznawania pieszych, zapewniają wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Umowy Serwisowe, np. Mercedes-Benz Complete czy nowa umowa Mercedes-Benz CompleteMile, w połączeniu z Mercedes-Benz Uptime i portalem Fleetboard mogą przyczynić się do optymalizacji całkowitych kosztów eksploatacji.

CIĘŻARÓWKI

KH-Kipper na IAA 2022

Kielecki KH-Kipper - jeden z największych w Europie producentów zabudów wywrotek na podwozia powyżej 12 t DMC – na stoisku P50 zlokalizowanym na terenie zewnętrznym zaprezentował system wymiennych nadwozi.

REKLAMA