MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

Man Producent

Produkcja eTruck: Elastyczna produkcja mieszana i produkcja akumulatorów

W swoim innowacyjnym centrum elektromobilności w zakładzie głównym w Monachium MAN wyprodukował już 20 sztuk prototypów przyszłej elektrycznej ciężarówki. Planowana w przyszłości mieszana produkcja seryjna z konwencjonalnymi ciężarówkami jest więc już testowana w rzeczywistych warunkach. W skrócie: W związku z rozwojem elektromobilności w segmencie ciężkich pojazdów użytkowych MAN przewidział uelastycznienie swojej produkcji, tak aby na jednej linii można było produkować samochody z silnikiem wysokoprężnym lub elektrycznym, w zależności od potrzeb klienta. Również pracownicy są przygotowani i już w dużym stopniu przeszkoleni w zakresie nowej technologii elektrycznej. Do końca 2023 roku wszyscy najważniejsi pracownicy wykwalifikowani w produkcji ciężarówek zostaną zakwalifikowani do seryjnej produkcji modeli elektrycznych.

Obok środków finansowych z Wolnego Państwa Bawarii realizowane są inwestycje w zakład MAN w Norymberdze. Od 2025 roku rocznie w produkcji wielkoseryjnej.ma być wytwarzanych około 100 000 pakietów akumulatorów Moce przerobowe zakładów w Monachium i Norymberdze są do tego odpowiednio dostosowane.

MAN Transport Solutions: Kompleksowe doradztwo w zakresie elektrycznych ciężarówek

Podczas gdy konstruktorzy w MAN Truck & Bus intensywnie pracują nad tym, aby napęd elektryczny w ciężarówkach nadawał się do wszystkich obszarów zastosowania i wykorzystania w transporcie drogowym, zespół MAN Transport Solutions już teraz nieprzerwanie działa nad przygotowaniem przedsiębiorstw transportowych na tę nową erę. Bo i po stronie użytkownika w drodze do pojazdu eTruck potrzebna jest transformacja. Wspierana jest ona przez tzw. doradztwo 360 stopni eMobility. Oprócz doradztwa w zakresie wyboru najodpowiedniejszego pojazdu obejmuje ono uwzględnienie specyficznych dla klienta warunków eksploatacji, takich jak fazy eksploatacji wraz z optymalizacją kosztów, analiza tras, optymalizacja floty oraz niezbędne doradztwo w zakresie infrastruktury ładowania. Dodatkowym wsparciem są cyfrowe narzędzia, takie jak nowy MAN eReadyCheck, z którego klienci mogą korzystać od IAA, aby sprawdzić, jak ich trasy dostawcze mogą być realizowane wyłącznie z użyciem energii elektrycznej, lub MAN eManager, dzięki któremu menedżerowie floty w każdej chwili mogą śledzić ważne informacje dotyczące ładowania wszystkich pojazdów we flocie.

Poza produktem i jego zastosowaniem MAN angażuje się w rozbudowę infrastruktury ładowania: Wraz z innymi partnerami przemysłowymi Grupa TRATON założyła spółkę joint venture, ukierunkowaną na zbudowanie w całej Europie co najmniej 1700 wysokowydajnych punktów ładowania na autostradach lub w ich pobliżu oraz w centrach logistycznych. Partnerzy inwestują na ten cel łącznie 500 mln EUR.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

NOWE TECHNOLOGIE

Daimler Truck: Digital Product Studio tb.lx w Lizbonie opracowuje globalne, zorientowane na klienta rozwiązania programowe dla połączonego i zrównoważonego transportu przyszłości Cz.1

Digital Product Studio tb.lx w Lizbonie – strategiczny partner w rozwoju zorientowanego na klienta skalowalnego oprogramowania w obszarach e-mobilności, łączności i cyfrowej podróży klienta w celu globalnego wdrożenia w ramach marek takich jak Mercedes-Benz Trucks, FUSO i Freightliner Spółka zależna Daimler Truck – kluczowy wkład w rozwiązanie do zarządzania ładowaniem dla Mercedes-Benz eActros, które zapewnia klientom pełną przejrzystość procesu ładowania i kosztów. tb.lx jest pionierem w kulturze firmy i pracy hybrydowej z podejściem skoncentrowanym na ludziach, umożliwiając pracownikom indywidualny wybór miejsca pracy. Digital Product Studio rozwija się w obszarach rozwoju produktów i inżynierii oprogramowania oraz oferuje 70 nowych otwarć do końca 2023 roku

NOWE TECHNOLOGIE

Daimler Truck: Digital Product Studio tb.lx w Lizbonie opracowuje globalne, zorientowane na klienta rozwiązania programowe dla połączonego i zrównoważonego transportu przyszłości Cz.2

Digital Product Studio tb.lx w Lizbonie – strategiczny partner w rozwoju zorientowanego na klienta skalowalnego oprogramowania w obszarach e-mobilności, łączności i cyfrowej podróży klienta w celu globalnego wdrożenia w ramach marek takich jak Mercedes-Benz Trucks, FUSO i Freightliner Spółka zależna Daimler Truck – kluczowy wkład w rozwiązanie do zarządzania ładowaniem dla Mercedes-Benz eActros, które zapewnia klientom pełną przejrzystość procesu ładowania i kosztów. tb.lx jest pionierem w kulturze firmy i pracy hybrydowej z podejściem skoncentrowanym na ludziach, umożliwiając pracownikom indywidualny wybór miejsca pracy. Digital Product Studio rozwija się w obszarach rozwoju produktów i inżynierii oprogramowania oraz oferuje 70 nowych otwarć do końca 2023 roku

REKLAMA