[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

MAN propozycje dla przewozów ponadnormatywnych Bauma 2019 Cz. 1

Przewóz ładunków ponadnormatywnych – ciężkich i o duże j objętości – wymaga wyjątkowo wysokiej wydajności. Klienci domagają się szczytowych wartości w zakresie osiągów i momentu obrotowego, ciągłej siły hamowania, ładowności, obciążenia i przyczepności sprzęgu siodłowego oraz niezawodności i efektywności.

Fot. Producent

Kierowcy potrzebuje z kolei maksymalnego komfortu. MAN oferuje szeroką gamę specjalistycznego sprzętu do transportu ciężkiego i ogólnie ponadnormatywnego. Są to: 3-osiowe ciągniki serii TGS z silnikami o mocach od 470 do 510 KM oraz 3- i 4-osiowe ciągniki serii TGX z silnikami o mocach od 470 do 640 KM. Co ważne, pojazdy te są dostępne jako fabryczne – z wyposażeniem ex works.

Wariant do transportu ciężkich maszyn budowlanych: TGX 33.640

Na targach Bauma podmiot zamyka lukę w tej części swojego niszowego asortymentu, prezentując dodany do oferty model TGX 33.640 6x4 BLS. Ten 3-osiowy ciężki ciągnik siodłowo-balastowy o dużej ładowności został zaprojektowany do tworzenia zestawów o dopuszczalnej masie całkowitej 160000 kg i do 180000 kg przy specjalnej homologacji. Dzięki najmocniejszemu silnikowi MAN jest szczególnie odpowiedni do przemieszczania ciężkich maszyn budowlanych, innego sprzętu budowlanego oraz akcesoriów do żurawi. Napędza go najmocniejszy ciężarówkowy silnik przedsiębiorstwa – 6-cylindrowy, rzędowy z serii D38, o pojemności skokowej 15,3 litra, dostępny tylko w linii TGX. Zapewnia on tu w swoim najmocniejszym wydaniu moc maksymalną 471 kW/640 KM przy 1800 obr/min i maksymalny moment obrotowy 3000 Nm w zakresie od 900 do 1400 obr/min.

REKLAMA

Przy czym ciężkie ciągniki siodłowe-balastowe mogą tworzyć zestawy o dopuszczalnej masie całkowitej 250000 kg. Takim szczytowym przykładem jest tu 4-osiowy wariant oznaczony symbolem TGX 41.640 8x4/4, uzupełniony o nieco lżejszy, też 4-osiowy TGX 41.580 8x4/4.
TGX 41.640 8x4/4 otrzymuje oczywiście najmocniejszy silnik typu D38 w najmocniejszym wydaniu oraz zespół sprzęgła hydrokinetycznego. Silnik dostarcza moment obrotowy 3000 Nm, a jednostka przekładnia-sprzęgło hydrokinetyczne zwiększa moment obrotowy do 4740 Nm, zapewniając płynne i łagodne ruszanie. Ciągła moc hamowania w szerokim zakresie prędkości obrotowych wynosi do 900 kW. Natomiast TGX 41.580 8x4/4 otrzymuje D38 w słabszym nastawie, o mocy maksymalnej 580 KM, ale może tworzyć zestawy o dopuszczalnej masie całkowitej do 210000 kg. Poza tym obie te wersje mają stojak – tzw. szafę – za kabinami XLX i XXL, mieszczący zbiornik paliwa o maksymalnej pojemności 960 litrów, zbiornik płynu hydraulicznego o maksymalnej pojemności 270 litrów, zbiornik powietrza, zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego, wentylator pomocniczy z wymiennikiem ciepła dla chłodziw i jednostkę konwerter-sprzęgło oraz skrzynie do przechowywania różnorakich przedmiotów.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij