[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

MAN propozycje dla przewozów ponadnormatywnych Bauma 2019 Cz.2

Przewóz ładunków ponadnormatywnych – ciężkich i o duże j objętości – wymaga wyjątkowo wysokiej wydajności. Klienci domagają się szczytowych wartości w zakresie osiągów i momentu obrotowego, ciągłej siły hamowania, ładowności, obciążenia i przyczepności sprzęgu siodłowego oraz niezawodności i efektywności.

Fot. Producent

Kompleksowa oferta produktów MAN do transportu ciężkiego

Generalnie w transporcie ciężkim i o dużej objętości konieczne są ciągniki specjalnie skonfigurowane do tych zadań i połączone z równie specjalnymi naczepami i przyczepami. Gama ciężkich ciągników z serii TGS i TGX zaczyna się od wersji 3-osiowych, tworzących zestawy o masie całkowitej 70000 lub 90000 kg. Ta wartość zależy od wybranej kombinacji silnik-przekładnia. Ostatnia oś tylna jest napędzana, w wydaniu hipoidalnym zaprojektowanym z myślą o wydajności. Oś pchana jest natomiast sterowana, aby zoptymalizować zwrotność i podczas pustych przejazdów może być podnoszona dla zwiększenia wydajności.
3-osiowe TGS i TGX, zaopatrzone w dwie napędzane osie tylne, cechują się wysoką przyczepnością i zdolnością do tworzenia zestawów o dopuszczalnej masie całkowitej do 180000 kg, w zależności od wybranego układu napędowego. Dla zabezpieczenia swobodnego pokonania dużych dystansów, dla modeli Euro 6 zbiorniki na olej napędowy o łącznej pojemności 1080 litrów są dostępne po obu stronach ramy.
W dodatku są dostępne dwie koncepcje napędu, w których niezbędna jest maksymalna trakcja. Oprócz klasycznego napędu na wszystkie koła w 3-osiowych 6x6, dla zestawów o maksymalnej masie całkowitej 180000 kg, MAN proponuje układ HydroDrive. W tym przypadku napęd hydrostatyczny na przedniej osi zapewnia odpowiednią trakcję. Zalety obejmują niższą masę pojazdu, normalną opcję obniżania wysokości ramy i mniejsze zużycie paliwa. Masa całkowita zestawu równa się 120000 kg. Na rynkach poza Europą dostępne z kolei są ciągniki siodłowe TGS 6x6 z napędem na wszystkie koła, z silnikami Euro 4 i Euro 5 oraz modułem sprzęgła hydrokinetycznego. Masa całkowita zestawu dochodząca do 250000 kg wystarczy do ciężkich transportów lub zastosowań górniczych.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij