[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

MAN propozycje dla przewozów ponadnormatywnych Bauma 2019 Cz.3

Przewóz ładunków ponadnormatywnych – ciężkich i o duże j objętości – wymaga wyjątkowo wysokiej wydajności. Klienci domagają się szczytowych wartości w zakresie osiągów i momentu obrotowego, ciągłej siły hamowania, ładowności, obciążenia i przyczepności sprzęgu siodłowego oraz niezawodności i efektywności.

Fot. Producent

Budując takie odmiany, aby w pełni wykorzystać siłę pociągową na drodze, MAN łączy podwozia o normalnej wysokości z osiami planetarnymi o nośności 9000 kg z przodu i dwiema tylnymi, tworzącymi napędowy tandem, o nośności po 13000 kg każda. Przednia oś jest zawieszona mechanicznie przy pomocy resorów parabolicznych, dwie tylne osie są zaś zawieszone pneumatycznie. Zautomatyzowaną skrzynię biegów Overdrive MAN TipMatic 12 z retarderem wyposażono w oprogramowanie do zmiany przełożeń HeavyDuty, przeznaczone do zastosowań specyficznych dla branży. Pozwala to na ciągłe obliczanie przez system bieżącej masy brutto i na tej podstawie wybór idealnego trybu zmiany biegów w zależności od tego: dla niskiego tonażu, dla długodystansowego trybu dedykowanego dla efektywności oraz dla wysokiego tonażu, zależnego od osiągów trybu ciężkiego. Strategia na bazuje na programie Offroad, w którym biegi są zmieniane szybciej i bardziej indywidualnie, aby uniknąć przerw w trakcji. Maksymalna moc hamowania hamulcem silnikowym Turbo EVB w połączeniu z retarderem dochodzi do 750 kW, dla bezpiecznego pokonywania wzniesień przy dużym obciążeniu lub zatrzymania pojazdu.
Ponadto firma fabrycznie zaopatruje ciężkie ciągniki siodłowo-balastowe w inne komponenty, aby sprostać wymaganiom ciężkiego transportu. Dostępne są kabiny XLX i XXL. Skrzynki do przechowywania ze stali nierdzewnej są montowane na wytrzymałej wieży, zlokalizowanej za kabiną. Układ hydrauliczny, służący przede wszystkim do obsługi naczepy podczas jazdy, ma wydajność 30 l/min przy 250 barach i system wykrywania obciążenia, kontrolujący przepływ oleju zgodnie z wymaganiami.

REKLAMA

Ponadto obszerna lista wyboru zorientowanych na przewóz ciężkich urządzeń przy pomocy naczep siodłowych obejmuje urządzenie przesuwne sprzęgu siodłowego, płytę nośną na tylnej ramie dla łabędziej szyi naczepy, układ hydrauliczny do zasilania układ hydrauliczny naczepy, sprzęg i możliwe wyprowadzenia instalacji z przodu w przypadku tworzenia zestawów złożonych z kilku pojazdów czy wyciągania, pchania , oraz wyposażenie z ciężkim zaczepem do przyczepy oprócz standardowego sprzęgła siodłowego z tyłu. W ścisłej współpracy z MAN Individual i wykwalifikowanymi partnerami w zakresie konwersji, można też dokonać modyfikacji dostosowanych do indywidualnych potrzeb w sferze wyposażenia kabiny czy rozstawu i liczby osi.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij