[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

MAN wyjątkowo lekkie podwozie betoniarki Bauma 2019

Działania MAN-a zmierzające do zaoferowania operatorom zajmującym się transportem betonu wyjątkowo lekkiego podwozia do betonomieszarek są kontynuowane w formie optymalizacji różnych komponentów.

Fot. Bartosz Wojtowski

Na targach Bauma 2016 koncern zaprezentował lekki agregat tylnych napędowych osi hipoidalnych typu tandem. W porównaniu z montowanymi wcześniej osiami o nośności 13000 kg, udało się zaoszczędzić 180 kg. Natomiast przeprowadzana w 2019 roku zmiana polegająca na instalacji nowego typoszeregu silników D15 redukuję masę podwozia o kolejne 230 kg. Uzyskane w ten sposób dodatkowe 410 kg dostępnej ładowności zwiększa efektywność transportu. Przy tym podwozie ważące teraz około 8950 kg także przy zastosowaniu tych osi hipoidalnych spełnia kryteria przewidziane dla pojazdów terenowych kategorii N3G typu o normalnej wysokości i z ogumieniem 315/80 R22,5. Jednocześnie zarówno dla prowadzącego jak i przedsiębiorcy pozostaje bardzo istotne, aby udało się zmniejszyć masę podwozia bez ograniczania wyposażenia i komfortu w kabinie kierowcy.

Z powyższych środków, pozwalających na optymalizację obciążenia użytkowego, korzystają też przedsiębiorcy używający 3- lub 4-osiowych wywrotek z typoszeregu TGS. Również w tym przypadku, dzięki montażowi nowego silnika D15 i lekkich osi hipoidalnych typu tandem, dało się ograniczyć masę ciężarówki o około 410 kg.

REKLAMA

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij