[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

MAZ na targach MILEX 2019

Mińska Fabryka Samochodów jest stałym uczestnikiem zbrojeniowych targów MILEX. Dlatego brała udział w IX Międzynarodowej Wystawie Uzbrojenia i Sprzętu Wojskowego „MILEX - 2019”, która od 15 do 18 maja 2019 roku odbywała się w Mińsku,w tamtejszej MSC Arena Mińsk.

Na tegorocznym forum zakład zaprezentował dwa modele ciężarówek MAZ. Na otwartej przestrzeni stał nowy żuraw samochodowy KC-55727-5-31V, przeznaczony do wykonywania operacji załadunku i rozładunku oraz pracy z ładunkami niebezpiecznymi. Żuraw ten powstał specjalnie na tę wystawę w Mohylewskim pododdziale przedsiębiorstwa - fabryce „Mogilevtransmash” na bazie podwozia MAZ-631705-364-600Р4. Cechują go ramiona wysuwane teleskopowo - trzysegmentowy wysięgnik teleskopowy o maksymalnej długości wysunięcia do 21,7 m, przy wysokości podnoszenia do 21,6 m. Wyposażono go też w napęd hydrauliczny. Maksymalna nośność żurawia przy pracy ze zwykłymi ładunkami wynosi 25,0 ton, podczas rozładunku zaś 20,0 ton. W celu spełnienia specyficznych wymagań technicznych i wprowadzenia specjalnych rozwiązań, w budowie żurawia zastosowano także sprawdzone elementy konstrukcyjne, wielokrotnie wcześniej testowane w innych żurawiach wytwarzanych masowo. Dlatego m.in. główne elementy nośne są wykonane z drobnoziarnistej stali konstrukcyjnej o zwiększonej wytrzymałości, sztywności i spawalności. Jednocześnie wysuw sekcji wysięgnika opiera się na wykorzystaniu hydromechanicznego systemu teleskopowania, eliminując obecność elastycznych elementów przenoszenia napędu (lin), co minimalizuje obecność elementu bezwładnościowego i pozwala uzyskać gładkie teleskopowe sekcje wysięgnika. Ponadto żuraw dostał nowoczesną wygodną kabinę operatora z niezależnymi ogrzewaniem i wentylacją – wprowadzone urządzenie grzewcze zapewnia komfortową temperaturę wewnątrz kabiny w temperaturze otoczenia -40 °C, z kolei w sezonie letnim instalacja grzewcza może być wykorzystywana jako dodatkowy wentylator do przedmuchiwania środka kabiny powietrzem bez jej ogrzewania. Przy tym przeszklenie tej kabiny gwarantuje operatorowi dobry przegląd sytuacji – monitorowanego obszaru pracy żurawia. Natomiast dla wzrostu bezpieczeństwo podczas pracy żuraw zaopatrzono w nowoczesne urządzenie zabezpieczające, zapobiegające jego przeciążeniu, a tym samym wykluczające wystąpienie sytuacji awaryjnej. Urządzenie to ma moduł pamięci telemetrycznej, rejestrujący parametry robocze żurawia przez cały okres jego użytkowania. Poza tym, jako element urządzenia zabezpieczającego, znajduje się moduł ochrony przed niebezpiecznym napięciem, informujący operatora o obecności linii energetycznych w obszarze roboczym żurawia i w rezultacie zapobiegający kontaktowi metalowych części składowych wysięgnika z liniami energetycznymi. Przy tym bezpieczna praca z ciężkimi ładunkami jest możliwa dzięki podwójnemu hamulcowi mechanizmu podnoszenia ładunku, zabezpieczeniom mechanizmu wysięgnika i mechanizmowi teleskopowania ramion. .

W następstwie z kolei właściwości jezdnych podstawowego podwozia MAZ-631705 w układzie napędowym 6x6 i ze wszystkimi kołami jedynie z pojedynczym ogumieniem, auto może się poruszać zarówno na drogach o ulepszonej nawierzchni, jak i przy całkowitym braku dróg. Wyróżnia się bowiem wysoką dzielnością terenową – mobilnością taktyczną.
Pavel Karankevich, główny projektant oddziału Mogilevtransmash, powiedział „Produkujemy takie specjalne pojazdy w małych ilościach, ale na wystawach nie pokazano tego wcześniej. System hydrauliczny pozwala na łatwe i płynne sterowanie mechanizmami dźwigowymi dzięki szerokiej gamie operacji sterowania prędkością”

REKLAMA

Inny model na bazie sprzętu samochodowego MAZ został zaprezentowany przez przedsiębiorstwo budowy maszyn „Svyatovit”. Na zlecenie wojska wyprodukowało ono nową uniwersalną koparkę jednołyżkową EW25M2 z łyżką o nominalnej objętości nieco ponad 0,8 m³. Maksymalna głębokość kopania wynosi 3,8 m, a maksymalny zasięg roboczy 8,5 m. Za bazę przyjęto tu ponownie podwozie MAZ-631705 6x6.

Ponadto MAZ przedstawił na wystawie mobilne biuro Kupava-478810. Jego kompletacja obejmuje m.in. ergonomiczne meble – stół i miękką narożną sofę, zainstalowane w sali negocjacyjnej 32-calowy telewizor i laptop, router Wi-Fi do dostępu do Internetu i podłączania urządzeń mobilnych do telewizora oraz kuchnię ze wszystkim, czego potrzeba, w tym z czajnikiem, lodówką, ekspresem do kawy i kuchenką elektryczną.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij