[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


MAZ pokazał premierowe wyroby Cz.2

W dniu 6 lutego 2020 roku, na terenie Pałacu Kultury Mińskiego Zakładu Ciągników przy ul. Dolgobrodskaya 24, odbyła się wystawa nowych osiągnięć branży. Mińska Fabryka Samochodów pokazała na niej najnowsze pojazdy MAZ, jej zdaniem przygotowane zgodnie z ostatnimi trendami we współczesnej inżynierii.

Trzecie novum roku 2020 stanowi 4-osiowa wywrotka z napędem na wszystkie koła, czyli w układzie napędowym 8x8, oznaczona jako MAZ-65262L. Ta premiera dla fabryki samochodów w Mińsku należy do kluczowych, gdyż tradycyjnie zalicza się ona do jednych z największych wytwórców wywrotek w krajach byłego ZSRR. Obecnie podmiot opanował produkcję wywrotek dwu- i trzyosiowych w układach napędowych 4×2, 6x4 i 6x6 oraz 8x4. Jednocześnie, ponieważ ostatnio coraz częściej stosuje się coraz więcej odmian terenowych i o zwiększonej ładowności, w Mińsku przygotowano właśnie taki wyrób – typ MAZ-65262L z napędem na wszystkie koła. Jego zaproponowanie stanowi zatem całkowicie logiczną decyzję, konieczną w obliczu stale rosnącej konkurencji na rynkach zagranicznych. Model 65262L o ładowności 36 700 kg przeznaczono do transportu różnych ładunków budowlanych i przemysłowych luzem na place budowy i miejsca wydobywania piasku, gliny, kamienia itp. na drogach technologicznych – na terenach zamkniętych oraz drogach publicznych, przy czym w tym drugim przypadku z zastrzeżeniem wymagań dotyczących dopuszczalnych parametrów, mas, nacisków i zasad jazdy, jeżeli zostaną one przekroczone. Napęd ponownie pochodzi od chińskiego silnika WeichaiPower, tym razem tradycyjnego - wysokoprężnego WP 12.460E50. Spełnia on normę czystości spalin Euro 5, uzyskuje maksymalne – moc 333 kW i moment obrotowy 2 110 Nm oraz współdziała z 6-biegową automatyczną skrzynią przekładniową Allison 4500. Rama podwozia wyróżnia się tradycyjnym układem drabinowym, a powstała z elementów tłoczonych, spawanych i odlewanych. Wszystkie części ramy są przymocowane za pomocą śrub samozabezpieczających. Przedni i tylny sprzęg holowniczy ze sworzniem o średnicy 52 mm są przymocowane do ramy. Ponadto w pełni mechaniczne zawieszenie przednie przy osiach pierwszej i drugiej wykorzystuje resory piórowe, silentbloki, stabilizatory i teleskopowe amortyzatory hydrauliczne, tylne – wzmocnione resory wielopiórowe wraz ze stabilizatorem na tylnej osi. Skrzynia wywrotka ma z kolei przekrój w kształcie litery U i cechuje się objętością ładunkową 25 m3, tylnym rozładunkiem oraz wydłużonym daszkiem przednim, aby chronić kierowcę w kabinie, gdy samochód przewraca się i/lub przed spadającym ładunkiem podczas operacji załadunku.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA