REKLAMA

Magirus prezentuje nowe elektryczne i zasilane gazem samochody pożarnicze z serii iDL Cz.2

Po wprowadzeniu małych elektrycznych wozów strażackich firma robi następny krok w rozwoju nadających się już dzisiaj do wdrożenia pojazdów gaśniczych z niezawodną technologią napędu alternatywnego

Wyznaczająca trendy, niezawodna technologia w produkcji seryjnej


Dzięki „Innowacyjnej linii napędowej” "Innovative Drive Line" niemieckie przedsiębiorstwo stało się pionierem w seryjnej produkcji przyjaznych dla środowiska, zrównoważonych ekologicznie wersji pożarniczych. Tym bardziej, że pokazany w 2018 roku pierwszy w pełni elektryczny lekki wariant strażacki był pierwszym decydującym krokiem na drodze do bardziej powszechnego wykorzystania odmian pożarniczych o zerowej emisji. Wybierając tu odpowiednie podwozie, Magirus wyjątkową wagę przywiązywał do wydajności i niezawodności oraz elastyczności w odniesieniu do indywidualnych wymagań dotyczących nadwozi dla straży pożarnych na całym świecie.

KLF iDL z powodzeniem w akcji

W 2018 roku znany niemiecki producent zamówił dwa nowo wprowadzone, napędzane wyłącznie elektrycznie małe auta strażackie iDL. Dwa KLF iDL zostały dostarczone siedem miesięcy po złożeniu zamówienia i od stycznia 2019 roku zapewniają ochronę przeciwpożarową w miejscu wytwarzania. Dzięki tym w pełni bezemisyjnym, zwrotnym pojazdom straż pożarna może między innymi skrócić czas przybycia na miejsce akcji. Oprócz tego, biorąc pod uwagę strukturę personelu, celem jest poprawa zapobiegania szkodom i możliwym przestojom produkcji z powodu pożarów. Osoby odpowiedzialne były szczególnie pod wrażeniem kompaktowych wymiarów samochodu o długości 3900 mm, szerokości 1400 mm i wysokości 2170 mm oraz jego relatywnie dużej ładowności. W połączeniu z bezemisyjnym napędem strażacki HLF iDL może też wjechać głęboko do hal produkcyjnych oraz pracować wewnątrz budynków, bez obawy o emisję substancji szkodliwych, iskier, itd. Powyższe powoduje, że przy jego pomocy da się prowadzić akcje bliżej miejsca zagrożenia. Co więcej, oprócz wykorzystania wewnątrz budynków lub terminali, oba małe elektryczne auta pożarnicze mogą być stosowane w obszarach śródmiejskich, w tym wewnątrz takich obiektów, jak centra handlowe, dworce kolejowe, wąskie uliczki lub tunele.

REKLAMA

Mocny z napędem na wszystkie koła stanowi uzupełnienie wielofunkcyjnych pojazdów elektrycznych

W 2018 roku Magirus zaprezentował HLF iDL, drugi pojazd napędzany elektrycznie w segmencie małych pojazdów przeciwpożarowych. Ten kompaktowy typ, uzupełniający serię iDL, wyróżniają zasięg do 110 km, żywotność baterii w trybie pracy pompy do 4 godzin, prędkość maksymalna 65 km/h oraz napęd na wszystkie koła i zintegrowana pompa o wydajności 40 l/min przy ciśnieniu 40 barów. Kolejną użytkową zaletę stanowi zdejmowane – wymienne nadwozie, powodujące, że samochód staje się eksploatacyjnie bardzo elastyczny – tzn. w zależności od rodzaju posadowionego na nim nadwozia może pełnić rolę pożarniczego wydania ratowniczego, ratowniczo-gaśniczego bądź wsparcia logistycznego.

Wysoki popyt na już dostępne pojazdy

Wprowadzając „Innowacyjną linię napędową”"Innovative Drive Line (iDL)", Magirus po raz kolejny demonstruje swoje wysoki kompetencje w zakresie opracowywania premierowych, przełomowych propozycji. W rezultacie wyznacza przodujące trendy w sferze zrównoważonych pojazdów gaśniczych. Seria występuje jako odpowiedź przedsiębiorstwa na duży popyt ze strony miast, gmin, firm oraz straży pożarnej na przyjazne dla środowiska, operacyjne i ekonomiczne rozwiązania. Łączy mocne, sprawdzone podwozie z alternatywnymi układami napędowymi i elastyczną konstrukcją, aby stworzyć indywidualnie konfigurowalny model strażacki, dostępny już dzisiaj.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA