REKLAMA

Maksymalna indywidualność – modułowe zabudowy pożarnicze Rosenbauer Cz.1

Indywidualne pojazdy strażackie w nowej technologii modułowej (MT – Modular Technology). Są to konfigurowalne ciężkie samochody ratowniczo-gaśnicze dla gmin, przemysłu i lotnisk. Ich modułowa koncepcja projektowa bazuje na czterech podstawowych modułach dla maksymalnej różnorodności. Obsługa systemów gaśniczych, elementów konstrukcyjnych i urządzeń odbywa się poprzez jednolity interfejs użytkownika.

Rosenbauer MT Producent

Wszystko modułowe! To kwintesencja pojazdu strażackiego szytego na miarę. Dzięki nowej serii MT ta idea staje się rzeczywistością. Rosenbauer wykorzystuje technologię modułową do produkcji pojazdów dla gmin, przemysłu i lotnisk, dokładnie zgodnie z taktycznymi potrzebami straży pożarnej i ich specyficznymi wymaganiami. Pojazdy są wysoce konfigurowalne. Mogą być zbudowane na podwoziach 2-, 3- i 4-osiowych, zaprojektowane ze zmiennymi zbiornikami na wodę/pianę o łącznej pojemności do 20000 l i wyposażone we wszystkie systemy gaśnicze Rosenbauer: od kompaktowej wbudowanej pompy N25 do wysokowydajnej jednostki N130, od systemu wstępnego mieszania piany FIXMIX po zastosowania przemysłowe - system dozowania HYDROMATIC, od przedniego – zderzakowego działka wodno-pianowego RM15 do zdalnie sterowanego działka dachowego RM130 w tzw. wieży. Do tego mogą dojść system piany sprężonego powietrza i ramię gaśnicze STINGER z narzędziem – zakończone lancą do przebijania. Jednocześnie wszystkie komponenty gaśnicze dobrze ze sobą współgrają, gdyż Rosenbauer projektuje i produkuje je we własnym zakresie. Z systemami firmy można też zintegrować systemy gaszenia proszkiem i CO2. Żadna inna koncepcja auta nie oferuje tak dużej różnorodności i elastyczności jak nowa technologia modułowa.

Znak towarowy

Modułowa budowa MT stanowi znak podmiotu. Podstawę dla nadwozia stanowi tu rama pomocnicza, występująca jako połączenie pomiędzy podwoziem a nadwoziem przeciwpożarowym. Podziałka co 100 mm zapewnia elastyczne umieszczanie modułów rozszerzających na ramie. Dostępne są cztery moduły:

REKLAMA
  • moduł pomieszczenia – kabiny załogi (Rosenbauer proCAB), który można indywidualnie konfigurować pod względem wielkości, liczby miejsc i konstrukcji (oświetlenie wnętrza i uchwytów LED, uchwyt PA, wejścia ...) i opcjonalnie zaprojektować jako samodzielną lub dołączoną kabinę;
  • moduł przedziału na skrytki do umieszczania wyposażenia technicznego, który może być produkowany w długościach od 650 do 2950 mm, z lub bez stopni, z głębokimi skrytkami na sprzęt i wyposażenie oraz dolnymi odchylanymi klapami stopni;
  • moduł zbiornikowy ze zbiornikami na środek gaśniczy na wodę i pianę (również łącznie) o pojemności od 5000 do 20000 l;
  • moduł pompy – autopompy, także o zmiennej wielkości, zamykany klapą lub roletą i opcjonalnie wyposażony w klapy z zagłębieniami lub odchylaną tylną osłonę przeciwnajazdową, służącą jako stopień, do wyjmowania wyposażenia znajdującego się w przedziale pompowym.

Wszystkie moduły dodatkowe są produkowane przez Rosenbauera i wykonane z ekstrudowanych – tłoczonych profili z blachy aluminiowej, co usztywnia konstrukcję i sprawia, że cechuje ją wysoka stabilność. „Inteligentne” profile można też zaprojektować z oświetleniem LED i elastycznymi kanałami mocującymi, aby uzyskać absolutnie indywidualną aranżację skrytek, w zależności od wymagań konkretnego klienta.

Lotniskowy MT BUFFALO

Oprócz klasycznego podwozia szosowego, MT może być zabudowany na podwoziu Zetros firmy Mercedes-Benz, co czyni go niezwykle uniwersalnym i wszechstronnym lotniskowym ciężkim samochodem ratowniczo-gaśniczym. MT Airport Buffalo bazuje na 3-osiowym podwoziu Zestros 6x6, z silnikiem o mocy maksymalnej 480 KM/350 kW, automatyczną skrzynią biegów Allison i o dopuszczalnej masie całkowitej 29000 kg. System gaśniczy składa się z autopompy N35 o wydajności do 3500 l/min przy 10 barach, ze zintegrowanym systemem wstępnego mieszania piany, systemu gaszenia proszkowego, działek wodno-pianowych – przedniego-zderzakowego i dachowego, obu zdalnie sterowanych, oraz linii szybkiego natarcia dla wody/piany i proszku. Pojazd zabiera na pokładzie 6100 litrów wody i 750 litrów środka pianotwórczego, a jego obsługę stanowi czterech ludzi. Przy tej okazji warto wspomnieć, że Rosenbauer jest pierwszym i jak dotąd jedynym wytwórcą, który zbudował lotniskowy samochód strażacki na nowym podwoziu Zetrosa. Jednak ze względu na swoje wyjątkowe właściwości terenowe idealnie nadaje się jeszcze do pełnienia roli samochodów ratowniczo-gaśniczych dla jednostek zawodowych, ochotniczych i przemysłowych, muszących pracować w trudnym terenie.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA