REKLAMA

Maksymalna ładowność dla Schenk Tanktransport z Volvo LNG

Po długich i dobrych doświadczeniach z Volvo LNG, Schenk Tanktransport z Papendrecht niedawno ponownie zaczął używać ciężarówek Volvo FH LNG. Pojazdy te są wykorzystywane między innymi do transportu LNG na stacje paliw Shell w krajach Beneluksu i Niemczech. Ze względu na dwuścienny zbiornik ze stali nierdzewnej ciężarówki na LNG są cięższe niż odpowiedniki z silnikiem Diesla z aluminiowym zbiornikiem. Zaletę Volvo LNG stanowi jednak to, że dodatkowy masę ciągnika LNG o wartości 700 kg można zrekompensować w ramach unijnego systemu transportu międzynarodowego. Dzięki temu przewoźnicy korzystający w transporcie międzynarodowym z Volvo LNG nie muszą rezygnować z ładowności.

Volvo LNG Producent

Hans Mulder, kierownik operacyjny w Schenk Papendrecht, wyjaśnia „Ze względu na dwuścienny zbiornik ze stali nierdzewnej wszystkie ciężarówki na LNG są cięższe niż zwykłe ciężarówki z silnikiem diesla. Fakt, że ciężarówka Volvo LNG otrzyma rekompensatę za dodatkową masę 700 kg, wciąż pozostaje nieznany wielu przewoźnikom. Ta kompensacja masy jest dla nas główną zaletą i jednym z głównych powodów wyboru ciężarówki Volvo LNG. W rezultacie nie musimy iść na kompromis w zakresie ładowności”.

REKLAMA

Oprócz przewagi masy i niskiego zużycia, siła uciągu też FH LNG odegrała ważną rolę w wyborze Volvo Trucks: „Jeździmy Volvo FH LNG od 2018 roku, a kierowcy są bardzo zadowoleni z osiągów samochodu ciężarowego. Naprawdę jeździ jak diesel: dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu możemy osiągnąć wysoką średnią prędkość pomimo naszych ścisłych maksymalnych prędkości. Umożliwia to jazdę na niskich obrotach z prędkością przelotową, co w połączeniu z wysoką wydajnością technologii Volvo LNG zapewnia niskie zużycie paliwa. Uważamy również, że konstrukcja podwozia ciężarówki Volvo LNG jest idealna. Zostało wystarczająco dużo miejsca na budowę kompresora lub układu hydraulicznego. Ta kompensacja masy to dla nas główna zaleta i jeden z głównych powodów wyboru ciężarówki Volvo LNG. Nie musimy iść na kompromis w kwestii ładowności”.

Schenk Tanktransport wykorzystuje nie tylko na LNG, ale także transportują to paliwo. Hans Mulder kontynuuje „Nasze ciężarówki LNG przewożą LNG głównie do stacji paliw Shell w krajach Beneluksu i Niemczech. Oprócz systemu wyrównania masy w Niemczech istnieje wsparcie ze strony Maut. Pod względem biznesowym LNG jest dla nas korzystne. Robimy też duże kroki w zakresie CO2 pod względem technicznym; emisje już teraz spadają o około 20%. Gdy udział bio-LNG wzrośnie, emisja CO2 jeszcze bardziej spadnie. Jest to także niezwykle interesujące dla naszych klientów, takich jak Shell, dla których redukcja emisji CO2 jest najważniejszym tematem. W drugiej połowie tego roku otworzą pierwszą stację Bio-LNG w Amsterdamie. To toruje drogę do jeszcze większej redukcji emisji CO2”.

Ciężarówki niedawno dostarczone do Schenk Tanktransport należą do części serii liczącej łącznie 25 ciągników Volvo FH LNG. Aby móc przy ich pomocy tworzyć zestawy o dopuszczalnej masie 50000 kg przy najniższej możliwej masie netto, specjalnie do transportu krajowego Schenk zakupił jeszcze wiele ciągników Volvo FH 6x2 ze środkową osią podnoszoną. Ta wersja ma niską masę własną i pomimo dodatkowej osi nadal pozostaje miejsce na zbiornik 155 kg, zapewniający wystarczający zasięg do tego zastosowania.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA