REKLAMA

Man CitE - IAA 2018 Cz. 5

Zgodnie z powszechną elektryfikacją CitE to też model z napędem w pełni elektrycznym. MAN konsekwentnie projektował go właśnie jako miejski typ dostawczy z wyłącznie takim napędem.

Producent
Fot. Producent

Rezygnacja z układu przeniesienia napędu z wysokoprężnego silnika spalinowego umieszczonego nad osią przednią pozwoliła na stworzenie znacznie obniżonego wydania niskopodłogowego, zapewniającego kierowcy maksymalną swobodę ruchów w kabinie. Napęd CitE stanowi bowiem umieszczony centralnie silnik elektryczny z serii eMobility MAN. Akumulatory litowo-jonowe znajdują się po bokach i zapewniają zasięg około 100 km, co z grubsza wystarcza do realizacji dziennej trasy w ruchu miejskim. Podwozie całkowicie zabudowano, co podnosi poziom bezpieczeństwa dla innych uczestników ruchu. Takie rozwiązanie lepiej chroni także akumulatory w razie wypadku. Poza tym w trakcie prac projektowych nad CitE cel był jasny: możliwość połączenia ze standardowymi nadwoziami o tradycyjnej konstrukcji mimo innowacyjnej koncepcji. Zasadniczo więc CitE da się łączyć ze wszystkimi typowymi zabudowami z przeznaczeniem do transportu dostawczego w mieście, ale w pierwszej linii akcent położono na zabudowy hermetyczne do dostarczania towarów i ładunków dla małych sklepów. Do tego CitE wyposażono w specjalnie zaprojektowane opony marki Continental. W wyniku analizy ogumienia opony Conti e.MotionPro zostały dostosowane do konstrukcji CitE i mają niestandardowy profil, a niebieskie paski umieszczone na ich ściankach bocznych oraz niebieskie dna rowków bieżnika idealnie wpasowują się w design tego modelu.

REKLAMA

MAN po raz pierwszy pokazał CitE szerszej publiczności na targach IAA 2018. Przy odpowiedniej pozytywnej reakcji i popycie, możliwa jest produkcja dodatkowych pojazdów na bazie tego wariantu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA