REKLAMA

Marki CNH Industrial, IVECO i FPT wraz z Nikola Motor Company ogłosiły przyszłą produkcję Nikola TRE w zakładach IVECO Ulm w Niemczech Cz.1

Zakład wytwórczy IVECO w Ulm w Niemczech będzie stanowił centrum produkcji Nikola TRE – odmian elektrycznych klasy tonażowej ciężkiej z akumulatorami i ogniwami paliwowymi.

IVECO i FPT Industrial, marki pojazdów użytkowych i układów napędowych CNH Industrial NV, oraz Nikola Motor Company, w ramach europejskiej spółki joint venture, będą wytwarzać w niemieckim zakładzie IVECO w Ulm model Nikola TRE. To strategiczne i ekskluzywne partnerstwo w kategorii ciężarówek klasy tonażowej ciężkiej Heavy-Duty Truck sprawiło, że CNH Industrial za 250 mln USD przejęło akcji Nikoli jako główny inwestor serii D. Oficjalne przekazanie informacji o tym partnerstwie nastąpiło podczas CNH Industrial Capital Markets Day we wrześniu 2019 roku. Niedługo potem, bo już w grudniu doszło do publicznego pokazu Nikola TRE – wariantu klasy tonażowej ciężkiej z zasilaniem akumulatorowym (BEV), będącego pierwszym krokiem w kierunku typu z elektrycznym ogniwem paliwowym (wariant FCEV).

REKLAMA

Obecnie zakład w Ulm, czyli zlokalizowany na pograniczu landów Badenii-Wirtembergii i Bawarii, stanowi centrum inżynierii podwozi IVECO oraz dąży do stania się wiodącym ośrodkiem mobilności w sferze ogniw paliwowych dzięki również wykwalifikowanej sile roboczej i laboratoriom badawczym. Tym bardziej, że sam region poczynił znaczne inwestycje dla sfinansowania projektów badawczo-rozwojowych na terenie o silnym przemyśle motoryzacyjnym, ze strategicznymi partnerstwami projektowymi. Powyższe oznacza, że fabryka w Ulm skorzysta z bliskiej odległości od swoich kluczowych dostawców. Ponadto niedawno niemiecki rząd federalny przedstawił projekt krajowej strategii wodorowej, ukierunkowanej na rozszerzenie pionierskiej roli firm w technologiach wodorowych. W ramach tej strategii przeznacza się ogółem dwa miliardy EUR na sfinansowanie programu innowacji w zakresie wodoru, w tym m.in. rozwój niezbędnej infrastruktury dystrybucyjnej. W tym kontekście Hubertus Mühlhäuser, dyrektor generalny CNH Industrial, powiedział „Nasza europejska spółka joint-venture z NIKOLA i dzisiejsze oświadczenie są prawdziwym dowodem na to, że bezemisyjny transport dalekiego zasięgu staje się rzeczywistością, co przynosi wymierne korzyści środowiskowe europejskim przewoźnikom dalekobieżnym i obywatelom. Decyzja o budowie Nikola TRE w Ulm - centrum inżynierii ciężkich pojazdów ciężarowych - podkreśla strategiczne położenie tego miejsca w sercu niemieckiego klastra technologii ogniw paliwowych”.Trevor Milton, dyrektor generalny Nikola Motor Company, dodał zaś „Nikola TRE okazuje się być najbardziej zaawansowanym zestawem ciężarówki na świecie i nadal będzie wyznaczać standardy dla pojazdów bezemisyjnych dzisiaj i w przyszłości. Decyzja o seryjnej produkcji TRE w mieście Ulm jest odpowiednim przykładem tego, jak tworzyć miejsca pracy, wspierać innowacje, dawać pewność nowym dostawcom części bezemisyjnych i służyć jako przykład dla innych producentów OEM. Świat jest gotowy na bezemisyjny transport towarowy, a joint-venture Nikoli i IVECO będzie pierwszym, który go dostarczy. Nie mogę się doczekać, aż pierwsze samochody produkcyjne zjadą z linii”.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA