[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.9

Mega pociągi drogowe dla kopalń odkrywkowych w Australii

Koncern Volvo wraz z autoryzowaną przez niego holenderską niszową firmą przebudowującą BAS Mining dostarcza do Australii niezwykle ciekawe wielotonowe i wieloosiowe pociągi drogowe. Są one określone jako duże projekty pociągów drogowych i przeznaczone do obsługi kopalń odkrywkowych, a dokładnie przewozu rudy, węgla czy innego urobku.

Fot. Producent

Ciągnikiem jest tu specjalnie wzmocniony model FH16 w wydaniu 3-osiowym, w układzie napędowym 6x4 – typ FH16 6x4. Zazwyczaj otrzymuje on długą kabinę, wzmocnione, 3,5-calowe siodło oraz silniki w nastawach o mocach maksymalnych od 600 do 750 KM. Jednostki te mogą spełniać normy czystości spalin Euro 3, 5 bądź 6. Co więcej, egzemplarze aut przeznaczone na rynek australijski pochodzą z tamtejszej montowni szwedzkiego potentata, mieszczącej się w miejscowości Wacol i istniejącej od 1972 roku.

REKLAMA

Z ciągnikiem tym sprzęga się zestaw podwójnych naczep – tzw. B-double trailer. Są to wzmocnione naczepy wywrotki tylnozsypowe, każda z czterema osiami z podwójnym ogumieniem. Naczepy te łączy się ze sobą za pomocą specjalnego wózka – tzw. dolly – 3-osiowego, także z podwójnym ogumieniem. Powyższe daje w sumie 14 osi zestawu – 3 ciągnika, 2x4 obu naczep i 3 dolly. Pojemność ładunkowa tej kombinacji wynosi 96 m3, z kolei maksymalna ładowność aż 172800 kg. Niemniej, możliwe są konfiguracje z jeszcze większą liczbą naczep, cechujące się dopuszczalną maksymalną masą całkowitą zestawu na poziomie aż 325000 kg.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij