[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Mercedes-Benz Trucks Polska

2 stycznia 2019 roku oficjalnie rozpoczął działalność Mercedes-Benz Trucks Polska nowa spółka zależna - filia Daimler AG w Polsce. Decyzja koncernu o utworzeniu podmiotu dedykowanego wyłącznie klientom samochodów ciężarowych ma charakter globalny. W naszym kraju nowa spółka została wydzielona ze struktur dotychczasowej Mercedes-Benz Polska.

Fot. Producent

Celem strategicznym Mercedes-Benz Trucks Polska jest wyłączna koncentracja na realizacji potrzeb rynku pojazdów ciężarowych we wszystkich obszarach działalności – sprzedaży, serwisie, marketingu i PR oraz innych niezbędnych usług. Ta zmiana jest w istocie rzeczy efektem procesu, który rozpoczął kilka lat temu program Customer Dedication Stanowi następstwo zasadniczych zmian zachodzących na rynku. Polegają one m.in. na tym, że klienci samochodów osobowych i dostawczych oraz ciężarowych wymagają coraz dokładniejszego sprofilowania pod kątem różnych potrzeb, a nie działań skoncentrowanych jedynie na wspólnej marce Mercedes-Benz. Oczywiście sprzedaż pojazdów zawsze była rozłączna, ale wiele innych obszarów – takich jak serwis, obsługa posprzedażna, PR, marketing oraz inne usługi – działało wspólnie.

Powołanie nowej spółki stanowi także efekt zmian zachodzących w samym koncernie Daimler AG, o których decyzja zapadła jeszcze w połowie 2017 roku: było nią wydzielenie trzech głównych sektorów działalności: samochody osobowe i dostawcze, usługi finansowe oraz właśnie pojazdy ciężarowe i autobusy. Jest to naturalne i zdrowe rozwiązanie, jeśli przyjrzeć się takim zagadnieniom jak przykładowo serwis – mówi Przemysław Rajewski. W przypadku aut osobowych i dostawczych klienci poruszają się głównie w mieście, łatwo też zapewnić samochód zastępczy lub taksówkę w razie awarii. Tymczasem w transporcie międzynarodowym stacje dealerskie i serwisowe powinny leżeć poza miastami, bo potrzebują więcej przestrzeni, żeby pomieścić wszystkie potrzebne usługi. Poza tym ciężarówka nie może stać, musi pracować, a ze względu na specyfikę branży – zezwolenia, ładunki, dane pojazdu – podstawienie zastępczego ciągnika nie jest rozwiązaniem.

REKLAMA

W efekcie zmiany nowa spółka Mercedes-Benz Trucks Polska zyska większą samodzielność i elastyczność. Nowa spółka nie stawia sobie za cel rewolucyjnych zmian, jest to raczej potwierdzenie kontynuacji i deklaracja pogłębienia obranego kierunku działań na poziomie strukturalnym. Szzczególnie, że przez ostatnich 10 lat konsekwentnie pokazuje, że coraz lepiej rozpoznajemy potrzeby swoich klientów. Tym samym konsekwentnie zmierza po prostu do tego, żeby coraz lepiej rozumieć potrzeby rynku samochodów ciężarowych i być coraz bliżej klientów tak, aby je spełniać szybko i elastycznie. W Mercedes-Benz Trucks wszystkie działy: sprzedaż, serwis, usługi, szkolenia, marketing, PR, będą skupione na tym sektorze rynku. Tym bardziej, że rynek rośnie – w ubiegłym roku to było ok. 30 tys. pojazdów, w 2019 roku można się spodziewać kilkuprocentowego wzrostu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij