eActros – zrównoważone rozwiązanie dla dystrybucji miejskiej o małym zasięgu
eActros opiera się na ramie tradycyjnego Actrosa. Poza tym jego architektura została w całości zaprojektowana w oparciu o napęd elektryczny, a tym samym charakteryzuje się wysokim procentem komponentów specyficznych dla wykonań tego rodzaju. Dwa silniki elektryczne w pobliżu piast kół tylnej osi zapewniają każdy moc 126 kW i maksymalny moment obrotowy 485 Nm. Co więcej, zastosowane przełożenie powoduje, że wartość momentu przekazywanego na każde koło dochodzi do 11000 Nm. Wydajność pozostaje więc na równi z tą wyróżniająca konwencjonalną ciężarówkę. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 240 kWh dostarczają wymaganej energii. W zależności od dostępnych wyjść ładowania, akumulatory mogą być całkowicie naładowane w ciągu zaledwie dwóch godzin (przy 150 kW).
O „flocie innowacji” eActros
W ramach praktycznego badania „floty innowacyjnej”, 20 klientów z różnych sektorów wykonując codzienne swoje operacje poddaje próbom 18 lub 25-tonowe odmiany eActros. Wśród tych klientów znajdują się globalni dostawcy logistyczni, tacy jak Dachser, który w ciągu około roku będzie sprawdzał ten wariant pod kątem jego przydatności do zabezpieczania codziennych operacji w Stuttgarcie. Ocena tej „floty innowacji” składają się z dwóch faz, każda prowadzona wraz z dziesięcioma klientami. Spostrzeżenia z tych praktycznych prób są wysyłane bezpośrednio do koncernu Mercedes w celu dalszego rozwoju ciężarówki, przed skierowaniem jej do produkcji seryjnej. Celem jawi się tutaj zapewnienie od 2021 roku czystej i cichej dystrybucji w obszarach miejskich, realizowanej przy pomocy ciężarówek klasy tonażowej ciężkiej. Przy czym pierwsze eActrosy klienci eksploatują już od września 2018 roku. Ich opracowanie i przetestowanie w operacjach dystrybucyjnych na krótkich dystansach w różnym stopniu jest sponsorowane w ramach projektu „Concept ELV” przez Niemieckie Federalne Ministerstwo Środowiska (BMUB) oraz Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii (BMWi).
Komentarze