Mercedes-Benz Trucks zapoczątkuje nową erę: światowa premiera eActrosa 30 czerwca 2021

Model zasilany wyłącznie akumulatorami i służący do ciężkiej dystrybucji. Rozpoczęcie produkcji seryjnej w zakładzie Wörth am Rhein w drugiej połowie 2021 roku. Ścisła współpraca z klientami podczas opracowywania serii, w tym intensywne próby u klientów, uzupełnione intensywnymi testami wewnętrznymi. Ponad pół miliona kilometrów przejechanych drogami podczas testów.

E Actros Producent

30 czerwca Mercedes-Benz Trucks świętował światową premierę swojego zasilanego akumulatorem eActrosa przeznaczonego do ciężkiej dystrybucji. Prezentując tę pierwszą seryjnie produkowaną ciężarówkę elektryczną z logo gwiazdy, koncern zapoczątkowuje nową erę i podkreśli swoje zaangażowanie w transport drogowy lokalnie neutralny pod względem emisji CO2. Produkcja seryjna eActrosa ma rozpocząć się w zakładzie w Wörth am Rhein w drugiej połowie tego roku. Podczas opracowywania auta produkowanego seryjnie projektanci firmy skupili się szczególnie na aspekcie „współtworzenia klienta”, w którym to użytkownicy ciężarówek są ściśle zaangażowani w rozwój wyrobu. Dlatego już w 2018 roku prototypy eActrosa zostały poddane intensywnym sprawdzianom wśród klientów. Dzięki temu już na wczesnym etapie eksperci Mercedes-Benz Trucks mogli uwzględnić opinie klientów dotyczące elektrycznej ciężarówki i bezpośrednio włączyć je do rozwoju tego pojazdu. Do tej pory prototypy przejechały po drogach publicznych ponad pół miliona kilometrów. Co więcej, inżynierowie testowi podmiotu poddali eActrosa intensywnym próbom, aby upewnić się, że spełnia on znane, wysokie standardy Mercedes-Benz. Andreas von Wallfeld, szef sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Trucks, mówi „Po raz pierwszy zaprezentowaliśmy koncepcję ciężkiej elektrycznej ciężarówki w 2016 roku. Zaledwie dwa lata później poddaliśmy nasze dokładnie dopracowane prototypy trudnym testom u renomowanych klientów. eActros, którego teraz zaprezentujemy, stanowi końcowy efekt całego doświadczenia, jakie zdobyliśmy na drodze i na stanowiskach badawczych. Odzwierciedla siłę innowacyjności naszej marki Mercedes-Benz w zakresie alternatywnych układów napędowych. Jednocześnie pojazd jest efektem naszej bliskiej i intensywnej współpracy z naszymi klientami. Dzięki intensywnym testom praktycznym uruchomimy pojazd w pełni dostosowany do potrzeb klientów i zaoferujemy go wraz z szeroką gamą usług”.

REKLAMA

Ponad dwa lata praktycznych testów przez klientów

Od 2018 roku dziesięć prototypów eActrosa utworzyło „Flotę Innowacji”, w której sprawdziły się w ciągłej eksploatacji u różnych klientów w Niemczech i innych krajach europejskich. W dwóch fazach prób prawie 20 klientów testowych w swoich flotach używało eActrosa zamiast konwencjonalnej ciężarówki. Zarówno w wersji 18-tonowej, jak i 25-tonowej eActros spełniał odmienne wymagające zadania w różnych sektorach. m.in. do oddziałów supermarketów przewoził schłodzone ładunki w zabudowie chłodniczej z napędem elektrycznym, służył jako pojazd zakładowy dostarczający komponenty do produkcji, zajmował się wymianą pojemników na odpady, a z zabudową cysterną przewoził popiół lotny do produkcji betonu. Poza Niemcami ciężarówka akumulatorowa była testowana przez klientów w Szwajcarii, Belgii i Holandii.

Kierowcy eActrosa są pod wrażeniem elektrycznej ciężarówki

Jeszcze zanim zakończono ciągłą eksploatację prototypów, stało się jasne, że eActros w niczym nie ustępuje konwencjonalnej ciężarówce z silnikiem wysokoprężnym pod względem dostępności i wydajności w ruchu miejskim, na autostradach lub drogach krajowych. Kierowcy są bardzo zadowoleni z ciągłej dostępności momentu obrotowego w całym zakresie prędkości. Informują też w szczególności o cichym stylu jazdy i przyjemnej, płynnej jeździe. Ponadto, podczas jazdy przewidującej, energia elektryczna może być odzyskiwana poprzez rekuperację. Co więcej, powstający seryjnie eActros będzie znacznie lepszy od prototypu z floty innowacji pod względem szeregu kluczowych właściwości, takich jak zasięg, moc i funkcje bezpieczeństwa. Poza tym Mercedes-Benz Trucks osadzi ten model w holistycznym ekosystemie, obejmującym także związane z e-mobilnością usługi konsultingowe dla klientów.

Intensywne testy przed rozpoczęciem produkcji seryjnej

Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej projektanci poddali eActrosa – podobnie jak jego konwencjonalne odpowiedniki – testom wytrzymałościowym, aby mieć pewność co do jego bezpieczeństwa, wydajności i trwałości. System chłodzenia ładunku oraz klimatyzacja — oba układy sterowane elektrycznie — działały niezawodnie zarówno w ekstremalnych upałach, jak i w warunkach zimowych. Inżynierowie testujący dokładnie sprawdzili jeszcze eActrosa w próbie zimowej, w której główną uwagę zwrócono na zachowanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego w ekstremalnych warunkach pogodowych. eActros został również poddany dodatkowym testom, takim jak pomiary hałasu na zewnętrznym stanowisku testowym oraz badanie kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) w dedykowanej hali prób. Wyniki pokazują, że eActros nadaje się do codziennego użytku i spełnia wymagania eksploatacyjne.

Elektryfikacja gamy produktów Daimler Truck AG za pomocą akumulatorów i systemów napędowych opartych na ogniwach paliwowych

Daimler Truck AG realizuje zrównoważoną strategię korporacyjną i ma na celu oferowanie do 2039 roku w Europie, Japonii i Ameryce Północnej wyłącznie nowych pojazdów, podczas jazdy („tank-to-wheel”) neutralnych pod względem emisji CO2. Przedsiębiorstwo chce, aby w kluczowych regionach sprzedaży w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii portfolio jego pojazdów obejmowało seryjnie produkowane wersje z układami napędowymi zasilanymi bateryjnie. Od 2027 roku firma chce uzupełnić swoje portfolio o seryjnie produkowane odmiany zasilane ogniwami paliwowymi. Ostateczny cel polega na osiągnięciu do 2050 roku transportu drogowego neutralnego pod względem emisji CO2.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA