REKLAMA

Mercedes-Benz Vans przedstawia premierową generację eSprintera opartą na nowo opracowanej „Electric Versatility Platform”

eSprinter nowej generacji będzie oferować optymalne rozwiązania, w tym dla Stanów Zjednoczonych i Kanady. Jego wdrożenie wiąże się z 350 milionów EUR inwestycji w Electric Versatility Platform. Zasadnicze wymagania dla eSprintera zdefiniowano w ścisłej współpracy z klientami. Dostępne trzy konfiguracje akumulatorów i wiele konfiguracji nadwozia sprawią, że auto następnej generacji idealnie pasuje do prawie każdej firmy, od furgonetki i wersji do przewozu osób po podwozie do zabudowy. Platforma odgrywa bowiem kluczową rolę w rozwoju strategii Mercedes-Benz Vans, ukierunkowanej na bycie liderem elektromobilności i rentownego wzrostu na całym świecie.

Mercedes-Benz Vans przyspiesza swoją drogę do pełnej elektryfikacji i udostępni wszystkie swoje gamy modeli z napędem akumulatorowo-elektrycznym, kładąc nacisk na niezawodność, jakość i zoptymalizowany całkowity koszt posiadania (TCO). Aby zapewnić klientom jeszcze większą wartość dodaną w przyszłości, dla segmentu dużych samochodów dostawczych podmiot opracował nową platformę Electric Versatility. Ta innowacyjna platforma e-drive będzie podstawą techniczną dla nowej generacji eSprinter. Podstawowymi elementami nowej platformy są trzy moduły, zapewniające największą możliwą elastyczność w opracowywaniu i projektowaniu różnych typów nadwozi. Pozwala to na nowe konfiguracje nadwozia eSprinter, które wcześniej były dostępne tylko z silnikami spalinowymi. Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans, powiedział „Nowa generacja eSprinter pozwoli nam udostępnić znacznie więcej wariantów nadwozi. Dzięki temu w przyszłości będziemy spełniać wymagania naszych klientów w wielu sektorach, jednocześnie oferując zalety lokalnie bezemisyjnego napędu elektrycznego. Sprinter od ćwierć wieku demonstruje nasze kompetencje w dziedzinie transportu. W sferze elektromobilności w ostatnich latach zainicjowaliśmy wiele innowacji. Wdrażając naszą strategię przyspieszonej elektryfikacji łączymy to, co najlepsze w obu światach - nasze innowacje i wiedzę!”.

Mercedes-Benz jest przekonany o ekologicznych i ekonomicznych zaletach wersji dostawczych z napędem elektrycznym i będzie kontynuował swoje plany wprowadzania na rynek takich wykonań z napędem elektrycznym we wszystkich segmentach. Dywizja Mercedes-Benz Vans przyspiesza strategię elektryfikacji i dąży do osiągnięcia wiodącej pozycji w obszarze napędu elektrycznego poprzez szybki rozwój nowej platformy Electric Versatility dla segmentu dużych aut dostawczych. Ta innowacyjna platforma e-drive będzie stanowić podstawę nowej generacji eSprintera, produktu, który będzie dążył do uzyskania najlepszej w swojej klasie wydajności. Dzięki inwestycji w wysokości 350 milionów EUR platforma Electric Versatility odegra kluczową rolę w planach firmy dotyczących transportu bezemisyjnego oraz zapewni optymalne rozwiązania, w tym dla Stanów Zjednoczonych i Kanady. Ponieważ też następna generacja eSprintera będzie produkowana bez emisji CO2, będzie to kolejny krok w kierunku realizacji „Ambicji 2039” koncernu Daimler. Dzisiaj Mercedes-Benz Vans pozostaje już liderem na rynku pojazdów elektrycznych, w Europie z udziałem ponad 30% w segmentach średnich i dużych samochodów dostawczych. Po eVito i eSprinter, dzięki przyszłemu eCitan, podmiot docelowo zaoferuje pełną gamę odmian akumulatorowo-elektrycznych we wszystkich segmentach komercyjnych pojazdów użytkowych. Rozwój Electric Versatility Platform w znaczący sposób podkreśla zmienioną strategię przedsiębiorstwa, która między innymi zapewnia przywództwo w dziedzinie elektromobilności. Mercedes-Benz Vans zmienił bowiem swoją strategię, w większym stopniu dopasowując ją do posunięć działu modeli osobowych i koncentrując się na następujących obszarach tematycznych:

REKLAMA
  • Jasne pozycjonowanie jako marka premium dla klientów komercyjnych i prywatnych Mercedes-Benz Vans zaostrza swoją pozycję jako dostawca premium zorientowanych na przyszłość rozwiązań transportowych dla klientów komercyjnych i prywatnych.
  • Wykorzystanie potencjału wzrostu Centralnym elementem nowej strategii jest zdyscyplinowane skupienie się na sprzedaży oraz rynkach i segmentach o wysokiej marży w celu przyspieszenia rentownego wzrostu na całym świecie. Równolegle z rozszerzaniem swojej działalności w Europie, firma będzie nadal rozwijać swoją obecność w Chinach i Ameryce Północnej.
  • Wzmocnienie lojalności klientów i rosnące powtarzalne przychody. Mercedes-Benz Vans będzie dalej zacieśniał współpracę z klientami, aby produkty i usługi były idealnie dopasowane do ich potrzeb.
  • Wiodąca pozycja w napędach elektrycznych i rozwiązaniach cyfrowych. Celem Mercedes-Benz Vans jest wyznaczanie nowych standardów w segmencie aut dostawczych za pomocą rozwiązań zorientowanych na klienta i przyszłość. Oprócz elektromobilności konsekwentnie rozwijane są sieci pojazdów i rozwiązania cyfrowe.

Mniejsze koszty. W celu poprawy rentowności i zwiększenia konkurencyjności obniżone zostaną koszty stałe. Rentowność odgrywa również kluczową rolę w kontekście przechodzenia na bezemisyjną i połączoną mobilność.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA