Mercedes-Benz eActros trafia do browaru Paulaner w Monachium – ostatniego klienta otrzymującego ten pojazd w ramach „Innovation Fleet”

Paulaner Getränke und Service GmbH (Paulaner GSG) korzysta z ciężarówki eActros w logistyce dystrybucji. Pojazd przewozi napoje, materiały reklamowe oraz sprzęt eventowy na terenie całego Monachium i pokonuje dziennie odległości od 100 do 200 kilometrów. Paulaner jest ostatnim klientem testowym „eActros Innovation Fleet”, która działa od 2018 roku. W drugiej połowie roku rozpocznie się seryjna produkcja tej ciężarówki zasilanej bateryjnie.

Dla Paulaner Getränke und Service GmbH (Paulaner GSG) pracuje teraz prototypowy akumulatorowy Mercedes-Benz eActros. Logistyczna spółka zależna słynnego starego browaru Paulaner jest odpowiedzialna za dystrybucję jego wyrobów i testuje teraz eActrosa podczas transportu palet z beczkami i skrzyniami. W tym teście eActros zaopatruje restauracje i wybrane rynki napojów w regionie Monachium w piwo, napoje bezalkoholowe, sprzęt imprezowy oraz materiały reklamowe, takie jak szklanki i kufle.

REKLAMA

Elektryczna ciężarówka rozpoczyna codzienną jazdę w centrum logistycznym Paulaner GSG w Gräfelfing na zachodnich obrzeżach Monachium i pokonuje dziennie od 100 do 200 kilometrów. Akumulatory eActrosa są ładowane przez noc w bazie browaru Paulaner. Od 2020 roku pojazd tem znajduje się w drugiej fazie praktycznych testów zwanych „Innovation Fleet”, które rozpoczęły się w 2018 roku. Paulaner kończy teraz próby tej elektrycznej ciężarówki do dystrybucji ciężkich ładunków. Mercedes-Benz Trucks planuje rozpocząć jej seryjną produkcję w zakładzie w Wörth am Rhein w drugiej połowie 2021 roku.

Rico Claassen, Key Account Management w Mercedes-Benz Trucks, mówi „Od 2018 roku nasze prototypy eActrosa dowiodły swojej wartości w ciągłej eksploatacji u różnych klientów w Niemczech i innych krajach europejskich. Cieszymy się, że eActros jest teraz w drodze dla Paulaner. Testy w aglomeracji Monachium kończą teraz zadania klientów w ramach naszej „Innovation Fleet” eActros”. Natomiast Jörg Metzner, dyrektor zarządzający Paulaner Getränke und Service GmbH, stwierdza „Mamy sześć lokalizacji w Górnej Bawarii i oferujemy około 550 różnych napojów oraz ponad 350 innych produktów cateringowych. Dostarczamy te produkty aż do piwnic z napojami u naszych klientów. Chociaż w Niemczech hotelarstwo i catering są obecnie zamknięte, nadal dostarczamy naszym klientom zgodnie z wymaganiami. W tym kontekście zrównoważony rozwój środowiska odgrywa dla nas coraz ważniejszą rolę w łańcuchu logistycznym. Jak pokazała faza testowa, lokalnie neutralny pod względem emisji CO2 eActros idealnie nadaje się do naszego przypadku zastosowania, jakim jest ciężka dystrybucja na obszarach miejskich”.

Liczne odkrycia uzyskane dzięki „Innovation Fleet”

Jednym z wielu odkryć uzyskanych w ramach „Innovation Fleet” jest to, że zasięg prototypu eActros wynoszący około 200 kilometrów okazał się absolutnie realistyczny - niezależnie od ładowności, trasy lub topografii. Auto w niczym nie ustępuje konwencjonalnej ciężarówce z silnikiem wysokoprężnym pod względem dostępności i osiągów w ruchu miejskim, na autostradach lub drogach krajowych. Układ chłodzenia ładunku oraz klimatyzacja - oba zasilane elektrycznie - działały bez żadnych ograniczeń zarówno w ekstremalnych upałach, jak i w warunkach zimowych. Kierowcy są bardzo zadowoleni z ciągłej dostępności momentu obrotowego w całym zakresie prędkości. Mówią też w szczególności o cichym stylu jazdy i przyjemnej, płynnej jeździe. Ponadto podczas przewidującej jazdy energia elektryczna może być odzyskiwana poprzez rekuperację.

eActros: lokalnie neutralna pod względem emisji CO2 alternatywa dla miejskiej dystrybucji

Prototyp eActrosa bazuje na podwoziu klasycznego Actrosa. Jednak jego architektura jest całkowicie przystosowana do napędu elektrycznego i zawiera wiele specyficznych określonych części. Napęd zapewniają dwa silniki elektryczne umieszczone blisko piast kół tylnej osi, każdy o mocy 126 kW i maksymalnym momencie obrotowym 485 Nm. Po uwzględnieniu przełożeń przekładni daje to po 11 000 Nm, co odpowiada osiągom konwencjonalnego odpowiednika. Energię dostarczają akumulatory litowo-jonowe o pojemności 240 kWh. Rozwój i testowanie ciężkich elektrycznych ciężarówek w dystrybucji są częściowo finansowane przez Federalne Ministerstwo Środowiska (BMU), a częściowo przez Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii (BMWi) w ramach projektu Concept ELV².

eActros w produkcji seryjnej: wysoka wydajność

Produkowany seryjnie eActros pod wieloma względami będzie znacznie lepszy od prototypu – kwestia dotyczy m.in. zasięgu, mocy i bezpieczeństwa. Zostanie wprowadzony na rynek jako wariant dwu- i trzyosiowy. Ponadto Daimler Trucks osadzi ten pojazd w całym ekosystemie logistyczno-wsparciowym, zawierającym również usługi konsultingowe związane z e-mobilnością. Obejmują one analizy tras, sprawdzanie ewentualnych dotacji, wsparcie integracji operacyjnej floty oraz opracowanie odpowiednich rozwiązań w zakresie infrastruktury ładowania.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA