Mercedes-Benz eCitaro dostaje ogniwo paliwowe i nowe, mocniejsze akumulatory – akumulatory o większej pojemności

Od 2023 roku Daimler Buses będzie również wyposażać swój elektryczny autobus miejski Mercedes-Benz eCitaro, produkowany seryjnie od 2018 roku, w wodorowe ogniwo paliwowe jako przedłużenie zasięgu – tzw. przedłużacz zasięgu/range extender. W ten sposób koncern poszerza swoje w pełni elektryczne portfolio produktów w segmencie autobusów miejskich o pojazd o zasięgu do 400 km (autobusy solo). Jako obecnie jedyny tego typu wariant z Range Extender na rynku autobusowym, wysokowydajny autobus niskopodłogowy o zerowej emisji lokalnej może jeździć nawet na trasach wymagających topograficznie i spełnia praktycznie wszystkie wymagania dotyczące zasięgu, a formułowane przez operatorów transportowych/komunikacji miejskiej.

Kolejną zaletę nowej konfiguracji stanowi zoptymalizowany rozkład masy. Oznacza to, że pojazdy mogą pomieścić znacznie więcej pasażerów. Na przykład autobus solo może zabrać 88 osób. Zarazem system napędowy nadal opiera się na bardzo wydajnym akumulatorze najnowszej generacji NMC 3. Ogniwo paliwowe służy jedynie do wzrostu zasięgu i nie jest głównym źródłem energii. Oznacza to, że pojazd jest w pełni elektrycznym autobusem hybrydowym, łączącym oba źródła zasilania. Ze względu na stosunkowo niskie zapotrzebowanie na moc zainstalowanego ogniwa paliwowego Toyoty, może ono zawsze działać w optymalnym zakresie wydajności, a tym samym osiągnąć żywotność do 40 000 godzin. Wodór jest wykorzystywany w postaci gazowej pod ciśnieniem 350 bar – co ważne pozostaje już w tej formie dostępny w wielu firmach transportowych.

Od końca 2022 roku Daimler Buses będzie również oferował eCitaro z nową generacją wysokowydajnych akumulatorów. Wysokoenergetyczne akumulatory litowo-jonowe od sprawdzonego dostawcy Akasol przy tej samej masie cechują się pojemnością większą o około 50 procent (o 50% większa pojemność na celę baterii) i umożliwiają uzyskanie niezawodnego zasięgu na poziomie około 280 kilometrów (autobusy solo). Akumulatory te będą stosowane w eCitaro, eCitaro range extender oraz niedawno zaprezentowanym i przeznaczonym na rynek Brazylii całkowicie elektrycznym podwoziu eO500U.

eCitaro to udany model Daimler Buses: do tej pory ponad 600 tych autobusów znajduje się w codziennym użytkowaniu u klientów europejskich. Co więcej, od 2020 roku są również eksploatowane przegubowe eCitaro o powiększonej pojemności pasażerskiej. Do tego w 2021 roku prawie co drugi w pełni elektryczny autobus miejski sprzedawany w Niemczech pochodził z Daimler Buses.

Elektromobilność z jednego źródła: kompletna infrastruktura eCitaro

Kolejna ważna zaleta przejścia na e-mobilność: Daimler Buses oferuje znacznie więcej niż „tylko” nowoczesne i wydajne autobusy elektryczne. Na życzenie do eCitaro można dodać kompletną infrastrukturę, w tym środki konwersji wymagane przez zajezdnie i technologię ładowania z jednego źródła. Dla firm transportowych oznacza to e-mobilność pod klucz z autobusami miejskimi wykorzystującymi niestandardowe pojazdy i równie niestandardową infrastrukturę, od kompetentnego planowania po terminowe uruchomienie. Ponadto Daimler Buses zawsze pozostaje do dyspozycji klientów, nawet po zakończeniu integracji systemu. Mobilność zapewniają specjalne umowy e-usługi marki usługowej Omniplus, w tym BusDepotManagement, w którym po konsultacji pracownicy Omniplus przejmują prace konserwacyjne i naprawcze bezpośrednio w warsztacie/zajezdni firmy transportowej. Zapewniona są również kompleksowa transmisja i przetwarzanie szerokiego zakresu danych do monitorowania i optymalizacji operacji: w tym celu klienci będą mieli dostęp do ocen dostarczonych przez portal Omniplus On i doświadczonych partnerów zewnętrznych, takich jak IVU Traffic Technologies.

Kolejne novum to innowacje cyfrowe eServices w ramach portalu Omniplus On Portal na terminalach informacyjnych oraz ścieżka do gotowych rozwiązań infrastruktury ładowania.

Podstawowe informacje na temat autobusów Daimler: wkład w odpowiedzialne projektowanie transportu miejskiego

Dzięki tej jasnej mapie drogowej i podwójnej strategii opartej na napędach akumulatorowych i wodorowych, Daimler Buses wnosi istotny wkład w odpowiedzialne kształtowanie przyszłości transportu miejskiego dzięki swojemu ogólnemu systemowi elektromobilności. Opracowując innowacyjne autobusy oraz rozwiązania w zakresie mobilności i usług, podmiot dąży do tego, aby ruch w miastach był bardziej przyjazny dla środowiska i zasobooszczędny. Zrównoważone rozwiązania dla transportu pasażerskiego powinny jeszcze bardziej poprawić jakość życia w miastach. Daimler Buses już dziś kształtuje rewolucję transportową i lokalny transport publiczny jutra dzięki inteligentnym rozwiązaniom w zakresie mobilności. To zobowiązanie harmonizuje ze zrównoważoną strategią biznesową Daimler Buses.

Zobacz również:
REKLAMA