[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Mercedes E Sprinter Cz.3

Dostawczy Mercedes E Sprinter to kolejny samochód Mercedesa zelektryfikowany i usieciowiony z możliwością głębszej integracji z łańcuchem przewozów towarów. Posiada wiele systemów wspomagających, które w dalszym rozwoju modelu mogą prowadzić do wprowadzenia możliwości jazdy autonomicznej.

Nowy Mercedes E Sprinter szczególnie dedykowany jest dla przewozów na obszarach miejskich. Samochód jest oferowany jako furgon z dopuszczalną masą całkowitą 3500 kilogramów. Warte podkreślenia jest że objętość jego przestrzeni ładunkowej nie uległa zmniejszeniu w porównaniu do wersji zasilanej silnikiem spalinowym i wynosi 10,5 m³. Elektryczny Sprinter nie odbiega też parametrami mocy od wersji z podstawowym silnikiem wysokoprężnym; silnik elektryczny E Sprintera osiąga moc 85 kW i maksymalny moment obrotowy 295 Nm. E Sprinter może być wyposażony w dwa rodzaje akumulatorów. Większe o pojemności energii elektrycznej 47 kWh zapewniają zasięg około 150 kilometrów przy maksymalnym załadunku 891 kilogramów. Zastosowanie mniejszych akumulatorów magazynujących 35 kWh energii elektrycznej ma pewne plusy. Mniejsza masa własna pojazdu daje większą ładowność E Sprintera. Maksymalna ładowność wzrasta do 1045 kilogramów. Ale zasięg ulega zmniejszeniu do około 115 kilometrów.
Nowego E Sprintera wyróżnia też możliwość konfiguracji prędkości maksymalnej. Mamy tzw. trzy nastawy/ograniczniki: do 80 km/h, do 100 km/h lub do 120km/h. Natomiast za odzyskiwanie energii podczas jazdy odpowiada rekuperator. Kierowca ma do dyspozycji cztery tryby wielkości odzyskiwanej energii które dają możliwość płynnego jej odzyskiwania i tryb jazdy wybiegiem. Wybierając poziom rekuperacji „D-„ samochód bardzo szybko wytraca prędkość; dzięki temu mniej używa się hamulce zmniejszając ich zużycie. W większości trasy wystarcza operowanie tylko pedałem przyśpieszenia wykorzystując do zmniejszania prędkości rekuperację podczas której występuje hamowanie silnikiem. Po drugiej stronie jest program „D++” E Sprinter wtedy „żegluje”. Do wyboru mamy też tryby jazdy „ E+” oraz „ E” i „C”. Samochód w trybie „E+” będzie wykorzystywał maksymalną swoją wydajność. W trybie „C” doświadczymy większego komfortu oraz możliwość regulowania wydajności klimatyzacji kosztem zasięgu.
Nowy Mercedes E Sprinter to nie tylko z elektryfikowany samochód dostawczy. Przy okazji wprowadzono sporo peryferyjnych usług, na przykład takich, jak Mercedes Pro, które dają możliwość uzyskania przewagi poprzez lepsze i wydajniejsze wykorzystanie floty samochodów dostawczych.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij