REKLAMA

Mercedes EQV jako ważny komponent logistyki w nowoczesnym zielonym, inteligentnym mieście Cz.2

Mercedes EQV to nie tylko samochód, to także złożony system, usieciowienie i inny styl życia.

Mercedes EQV Bartosz Wojtowski

Jazdę postanowiłem ocenić w zależności od rodzaju drogi. Na autostradzie i drogach szybkiego ruchu przeszkadzał mi hałas toczących się kół. Na lokalnych drogach EQV potrafił nerwowo podskakiwać wpadając w tzw. sinusoidę bardziej odczuwaną przez pasażerów na tylnych fotelach. W zakrętach trzymał się dobrze jak przyklejony do asfaltu, a to za sprawą nisko położonego środka ciężkości. Gdy dochodziliśmy do granic możliwości samochodu w zakręcie była wyczuwalna lekka podsterowność samochodu, co pozwalało na bezpieczną reakcję kierowcy.
Niestety Mercedes EQV nawet w lekkim terenie nie daje rady. Ze swoją masą, a waży niemało, bo 2937 kg bez pasażerów, jest podatny na zapadanie się w grząskim gruncie. Gdy doliczymy 6 pasażerów, bo tylu na swoich wygodnych fotelach może pomieścić nowe EQV, to zostaje nam niewiele kilogramów na ładunek.
Sprint do setki w zależności od programu zajmuje w trybie comfort od 0 do 100 km/h – 11,5 s, a od 80 km/h do 120 km/h - 8,7 s. W programie sport od 0 do 100 km/h – 11,4 s., a od 80 km/h do 120 km/h w 8,6 s.
Zużycie energii różniło się w zależności od programu. W E+ (D) przy 120 km/h – 20,1 kWh/100 km, w E+ (D+) przy 110 km/h – 19,6 kWh/100 km. W E+ (D) 100 km/h- 14,1 kWh/100 km, w E+ (D+) 140 km/h – 31,6 kWh/100 km, E+ (D-) 140 – 31,0 kWh/100 km. Akumulator samochodu może zmagazynować 100 kWh energii. W trakcie testów udało się osiągnąć zasięg bliski średniemu WLTP czyli 344 kilometry.
Mercedes EQV, chociaż dobrze wyposażony, już nie jest tak komfortowy jak jego odpowiedniki z silnikami spalinowymi między innymi za sprawą twardego resorowania. Dużą zaletą Mercedesa EQV jest to, że dzięki zainstalowanemu oprogramowaniu przydatnemu w dalszych wyjazdach jest pierwszym samochodem typu Van, którego eksploatacja i bieżące przebiegi mogą być i powinny być analizowane nie tylko w ruchu miejskim, lecz także na drogach poza miastem. Mercedes EQV przy dodatniej temperaturze powietrza na urządzeniach pokładowych wyświetla realny zasięg. Sztuczna inteligencja zarządza pracą samochodu mocno uwzględniając warunki zewnętrzne i otoczenie samochodu. Optymalizuje trasę pod kątem stacji ładowania, informuje do jakiego poziomu należy naładować akumulatory, by osiągnąć cel oraz prognozuje o której godzinie będziemy u celu. Usługa Me Charge pozwala zapłacić za ładowanie samochodu na wszystkich stacjach, które widzimy w nawigacji.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA