[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Mercedes Sprinter – W wirtualnym świecie Cz.2

Patrząc na część nowego Sprintera przeznaczoną do przewożenia towarów można było by stwierdzić, że to zwyczajny samochód dostawczy. Ale postawienie takiej tezy to nic bardziej mylnego. Nowy Mercedes Sprinter wprowadza w nas w wielki cyfrowy świat poprzez rozbudowane multimedia (MBUX za dopłatą) ze sztuczną inteligencją i możliwością połączenia z Internetem.

Fotel kierowcy jest bardzo wygodny; ma regulację odcinka lędźwiowego (dopłata 272 zł) oraz podłokietnik (dopłata 236 zł) i jest podgrzewany (dopłata 675 zł). Miejsca dla pasażerów są mniej wygodne; to dwumiejscowa ławka. To czego mi zabrakło siedząc na niej z prawej strony - to uchwytu nad szybą pasażera. Kolejnym elementem, który pozostawił niedosyt to było mało przyjemne rozmieszczenie cup holderów na podszybiu. Dostęp do umieszczonego po stronie kierowcy ograniczał uchwyt na telefon. Na etapie konfigurowania wyposażenia samochodu można zamówić dodatkowe cup holdery poniżej dźwigni zmiany biegów. Taka konfiguracja byłaby optymalna w przypadku dwóch miejsc z przodu. Jeżeli samochód występuje w konfiguracji z ławką 2 - osobową cup holdery mogą wysokiej osobie ograniczać miejsce na kolana.
Mało trafne wydaje się być umiejscowienie gniazd USB typ C w środkowym schowku na podszybiu. W przypadku ładowania telefonu, który zadokowany jest w oryginalnym uchwycie Mercedesa środkowy schowek musi pozostać otwarty. Brakowało mi też zwykłego najbardziej popularnego portu jakim jest USB 2.0 Kieszenie w drzwiach bez problemu mieszczą podręczne dokumenty przewozowe.
Szybko zapomnimy o drobnych mankamentach ergonomii wnętrza gdy przejdziemy do komfortu jazdy. Sprinter komfort jazdy wynosi na dotąd nieznany poziom dla samochodów dostawczych niwelując nierówności nawierzchni wzdłużne i poprzeczne w bardzo delikatny sposób. Tył samochodu nie reaguje nerwowo nawet przy pustej przestrzeni ładunkowej. Samochód wyposażony jest w różne systemy bezpieczeństwa, m.in. w asystenta bocznego wiatru, asystenta rozpoznawania znaków drogowych, w aktywnego asystenta pasa ruchu. Ten ostatni działa trochę inaczej niż u konkurencji; wyjeżdżając poza linie na jezdni z prawej strony samochód przyhamowuje koła z drugiej strony przywracając Sprintera w obszar pasa ruchu. Reakcja jest na tyle silna, że powinna obudzić przysypiającego kierowcę.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA