REKLAMA

Mercedes eActros trafia do następnego klienta Cz.2

Wbrew niekiedy szumnym hasłom i szczytnym ideom rozwój elektryfikacji w towarowym transporcie drogowym przebiega bardzo powoli. Faktycznie obecnie branża znajduje się na etapie testowania przez klientów w realnych warunków ruchu drogowego i normalnej eksploatacji funkcjonalnych prototypów.

Producent
Fot. Producent

W trakcie uroczystości Stefan Buchner, szef Mercedes-Benz Trucks, powiedział: "Nasz eActros był na drogach publicznych od czerwca 2018 roku i dzięki napędowi elektrycznemu pokonał już ponad 30000 kilometrów. Od września razem z klientami pozyskujemy doświadczenia z eActrosem w regularnych codziennych działaniach. Jego zasięg wynoszący 200 kilometrów okazał się absolutnie realistyczny. eActros wykonuje swoje zadania transportowe niezależnie od trasy i innych czynników. Wydatki związane z instalacją jednej stacji ładowania w lokalizacjach każdego klienta są stosunkowo niskie. Wszystko wskazuje na to, że dzięki naszej koncepcji eActros jesteśmy na dobrej drodze. Nasz cel na 2021 rok polega na posiadaniu w miastach lokalnie bezemisyjnych i cichych ciężarówek produkowanych seryjnie - działających ekonomicznie na równi z pojazdami z silnikami wysokoprężnymi. Cieszymy się, że Logistik Schmitt będzie teraz korzystał z eActrosa i cieszymy się z dalszych interesujących wyników uzyskanych z praktycznych operacji”. Rainer Schmitt, partner wykonawczy Logistik Schmitt, ocenił zaś: "W związku z nowymi wyzwaniami w branży logistycznej konsekwentnie przyglądamy się najnowszym innowacjom - jeśli rozpoznajemy w nich potencjał. Podejście, które Mercedes-Benz Trucks podjął z eActrosem, zrobiło na nas wrażenie. Testując eActrosa z przyjemnością przyczyniamy się do tego, aby biznes transportowy przyszłości był bardziej ekologiczny i zrównoważony. Trasa podmiejska z Ötigheim do Rastatt idealnie nadaje się do tego przedsięwzięcia. W ten sposób możemy wesprzeć eActrosa w trudnych operacjach trójzmianowych - pod ciągłym odciążeniem. eActros jedzie dokładnie tą samą trasą, co konwencjonalny Actros napędzany silnikiem Diesla, którego ma zastąpić. To stanowi doskonałą okazję do porównań”.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA