[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Mercedes eActros trafia do następnego klienta Cz. 5

Wbrew niekiedy szumnym hasłom i szczytnym ideom rozwój elektryfikacji w towarowym transporcie drogowym przebiega bardzo powoli. Faktycznie obecnie branża znajduje się na etapie testowania przez klientów w realnych warunków ruchu drogowego i normalnej eksploatacji funkcjonalnych prototypów.

Fot. Producent

Warto tu wskazać, że tak zwana flota innowacyjna eActros rozpoczęła próby we wrześniu 2018 roku. Do tej pory łącznie auta te pokonały ponad 30000 kilometrów i trafiły do 20 klientów. Odebrali oni zarówno wersję 2-osiową o dopuszczalnej masie całkowitej 18000 kg, jak i 3-osiową o dopuszczalnej masie całkowitej 25000 kg. Pojazdy te są eksploatowane w tzw. rutynowych operacjach, przez co sprawdza się ich rzeczywistą przydatność w codziennym użytku. Jednak, ze względu na ograniczenia techniczne i infrastrukturalne, wszyscy teraz eksploatujący funkcjonują w dystrybucji na krótkich dystansach, używając eActrosy do zadań, które w przeciwnym razie byłyby wykonywane przez konwencjonalne wydania z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi. Klienci ci pochodzą z szerokiego spektrum różnych sektorów i kategorii oraz korzystają z różnych typów nadwozi. Serię testów można podzielić na dwie fazy, z których każda obejmuje dziesięciu klientów i trwa łącznie około dwóch lat. Przy tym opracowanie i testowanie ciężkiego elektrycznego pojazdu ciężarowego w operacjach dystrybucyjnych o krótkim zasięgu w różnym stopniu w ramach projektu "Concept ELV" sponsorują niemieckie federalne Ministerstwo Środowiska (BMUB) i Federalne Ministerstwo Spraw Gospodarczych oraz Energii (BMWi).

REKLAMA

W tym kontekście trzeba wspomnieć o eWayBW. eWayBW to pilotażowy projekt badań hybrydowych pojazdów napędzanych elektrycznie za pomocą napowietrznych linii energetycznych. Na testowej drodze federalnej B462 wokół Rastatt między Kuppenheim i Gernsbach-Obertsrot za pomocą napowietrznych linii energetycznych zostaną zelektryfikowane trzy odcinki. Z tych linii prąd mogą odbierać specjalnie wyposażone typy – przewidziano, że komercyjny transport w pełni elektryczny będzie realizowany od 2020 roku poprzez testową eksploatację ciągników siodłowych. W rozwiązaniu tym w trakcie poruszania się z podłączeniem do napowietrznej sieci równocześnie odbywa się ładowanie baterii. Zapewnia ono energię do dalszej jazdy, gdy pojazd nie ma już kontaktu z napowietrznymi liniami energetycznymi. Działanie takich hybrydowych ciężarówek sieciowych będzie badane podczas trzyletniej fazy pilotażowej. Projektowi temu towarzyszą badania naukowe. To planowanie, zatwierdzenie i budowa trasy pilotowej będzie kosztować 17,6 miliona EUR. W takich realiach Daimler podkreśla, że podczas gdy przygotowania do budowy niezbędnej infrastruktury wciąż trwają, jego eActros zaopatrzony w bateryjny napęd elektryczny wykazuje się pełnymi mobilnością i elastycznością, wymagając jedynie minimalnej infrastruktury – de facto nie potrzebuje niczego więcej, niż stacja ładująca.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij