REKLAMA

Miejsce dla maksymalnie 100 pasażerów: Daimler Buses wprowadza na brazylijski rynek Mercedes-Benz Super Padron

Nowe podwozie autobusu Super Padron O 500 R 1830 może być wyposażone w zabudowę miejską o długości do 14 metrów. Super Padron jest szczególnie przystosowany do systemów transportu publicznego z oddzielnymi pasami dla autobusów – BRT i może wykorzystywać nadwozia z maksymalnie pięcioma drzwiami. Dzięki układowi napędowemu 4x2 nowe podwozie jest bardziej ekonomiczne niż 15-metrowe warianty 6x2 oferowane przez lokalnych konkurentów, gdyż nie ma potrzeby konserwacji dodatkowej osi kierowanej. Przedsiębiorstwa autobusowe mogą zatem zabierać prawie taką samą liczbę pasażerów w połączeniu z większą rentownością. Super Padron wyróżnia się przy tym niezwykle korzystnym stosunkiem masy do mocy: dopuszczalną masą całkowitą 19,6 tony i silnikiem OM 926 LA o mocy maksymalnej 310 KM.

Mercedes-Benz do Brasil rozszerza swoją ofertę pojazdów o nowy Super Padron O 500 R 1830. Podwozie może być wyposażone w nadwozia miejskie o długości do 14 metrów i oferuje miejsce dla maksymalnie 100 pasażerów. Dlatego Super Padron jest szczególnie przystosowany do systemów transportu publicznego z oddzielnymi pasami dla autobusów, takich jak te w Belo Horizonte, Recife, Porto Alegre i Kurytybie, oraz w innych dużych miastach Ameryki Łacińskiej.

REKLAMA

Mobilność dla wielu - bez przegubu i trzeciej osi

Nowy Super Padron O 500 R 1830 zaopatrzono w układ napędowy 4x2 (cztery koła, z których dwa są napędzane). Pod względem kosztów eksploatacji okazuje się zatem bardziej ekonomiczny niż 15-metrowe warianty 6x2, proponowane przez lokalnych konkurentów, ponieważ nie ma potrzeby konserwacji dodatkowej osi kierowanej. Przedsiębiorstwa autobusowe mogą więc zabierać prawie taką samą liczbę pasażerów w połączeniu z większą rentownością. Firmy autobusowe mają do wyboru trzy warianty. Wariant z najdłuższym nadwoziem (14 metrów) zapewnia miejsce dla maksymalnie 95 pasażerów (64 stojących, 30 siedzących i jeden wózek inwalidzki) lub 90 osób (60 stojących, 29 siedzących, jeden wózek inwalidzki). Te opcje są dobrze dostosowane do dłuższych tras, na których pasażerowie przez większość czasu zwykle siedzą. Kolejna wersja nadwozia o długości 13,6 metra gwarantuje miejsce dla maksymalnie 100 pasażerów (76 stojących, 23 siedzących, jeden wózek inwalidzki). Ta odmiana bywa szczególnie przydatna na trasach, na których pasażerowie częściej wsiadają i wysiadają z autobusu. Przy czym przedsiębiorstwa autobusowe mogą elastycznie projektować różne wykonania, aby dokładnie dopasować je do odpowiednich wymagań transportowych.

Poza tym Super Padron jest fabrycznie dostarczany z podniesioną podłogą i może być wyposażony w nadwozia z maksymalnie pięcioma drzwiami (troje drzwi po prawej stronie, dwoje po lewej). Podwozie pozostaje kompatybilne z podniesionymi platformami 920 mm występującymi w systemach BRT i wyposażono je w system przyklęku. W ten sposób Super Padron zabezpiecza wygodny i bezpieczny dostęp zarówno dla pasażerów, jak i osób na wózkach inwalidzkich. Dzięki silnikowi montowanemu z tyłu można zaś było uzyskać większy zwis przedni, co umożliwia jeszcze łatwiejszy dostęp z przodu pojazdu i jednocześnie prowadzi do zmniejszenia hałasu odczuwanego w miejscu kierowcy.

Wysoki stosunek mocy do masy, nie wspominając o wysokim poziomie komfortu i bezpieczeństwa

Nowe podwozie zostało zaprojektowane na podstawie istniejącego podwozia miejskiego O 500 i ma dopuszczalną masę całkowitą 19,6 tony oraz silnik OM 926 LA o mocy 310 KM. Inne funkcje obejmują fabryczną automatyczną skrzynię biegów ZF Ecolife AP1200 ze zintegrowanym zwalniaczem i funkcją automatycznego pokonywania wzniesień. Pełne zawieszenie pneumatyczne z dwoma przednimi i czterema tylnymi miechami powietrznymi przekłada się na wysoki komfort dla pasażerów na pokładzie oraz odprężające warunki pracy dla prowadzącego.

Funkcjonalne rozwiązania w trakcie i po pandemii

Podczas pandemii COVID-19 segment miejski w Brazylii doznał znacznego spadku liczby pasażerów. Dlatego przy zakupie nowych pojazdów brazylijskie firmy autobusowe szukają szczególnie ekonomicznych i wszechstronnych rozwiązań. Właśnie to skłoniło Mercedes-Benz do Brasil do opracowania modelu Super Padron. Jest to opłacalny sposób transportu przy obecnej małej liczbie podróżnych. Jednocześnie firmy autobusowe są też przygotowane do obsługi w godzinach szczytu.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA