Miejska naczepa furgonowa S.KO CITY do dystrybucji żywności

Nadwozie dwuosiowe, z wymuszonym skrętem kół Z elektrycznym agregatem chłodniczym S.CUe 100%, Funkcja SMART dzięki systemowi telematycznemu TrailerConnect montowanemu w standardzie

Schmitz Cargobull Producent

Dwuosiowa naczepa furgonowa S.KO CITY wyposażona w panele FERROPLAST i nie wymagający konserwacji wymuszony układ skrętu kół drugiej osi oraz w funkcję podnoszenia pierwszej osi szczególnie nadaje się do obsługi centrów miast i aglomeracji miejskich. Niezależnie od tego, czy służy do transportu żywności świeżej czy mrożonej. Dzięki firmowemu systemowi telematycznemu Schmitz Cargobull o nazwie TrailerConnect, montowanemu w standardzie, pojazd ten należy również do generacji SMART.

Pojazd ten został opracowany specjalnie do dystrybucji żywności na obszarach miejskich, gdzie praca transportowa charakteryzuje się szeroką gamą dostarczanych produktów, częstym załadunkiem i rozładunkiem oraz jazdą w ruchliwym środowisku miejskim. Dzięki wymuszonemu skrętowi kół osi ostatniej naczepa staje się niezwykle łatwa w manewrowaniu wskutek m.in. redukcji promienia skrętu. Dzięki temu bez marnowania czasu poradzi sobie nawet z wąskimi uliczkami, wjazdami na podwórka, mini rondami czy zawracaniem na ograniczonej przestrzeni przy sklepach. S.KO CITY służy bowiem przede wszystkim do dystrybucji ładunków dla sieci dyskontowych i dostawców full-sort, ale była również wykorzystywana przez szeroką gamę firm logistycznych.

Kolejnym ważnym kryterium decyzyjnym pozostaje przestrzeganie surowych przepisów dotyczących emisji hałasu, które obowiązują na terenach mieszkalnych. S.KO CITY emituje go znacznie poniżej limitu dla załadunku i rozładunku, określonego na 60 dB i obowiązującego we wczesnych godzinach porannych i nocnych. Powyższe też znacznie zmniejsza poziom hałasu na obszarach handlowych graniczących z obszarami mieszkalnymi. W rezultacie dostawy do osiedlowych sklepów i głównie dyskontów mogą się odbywać w porach, gdy ruch na ulicach bywa mniejszy. Do tego elastyczne pakiety wyposażenia dają firmom przewozowym możliwość dopasowania naczepy do swoich potrzeb transportowych i logistycznych. Na przykład odbiorcy zyskali możliwość zamówienia przegród wzdłużnych i bocznych do naczep, gdy za jednym razem muszą przemieszczać ładunki w różnych temperaturach – tzw. przewozy wielotemperaturowe. Co więcej, dostępne pozostają także szeroka gama opcji mocowania ładunku w pionie i poziomie oraz różne elementy do mocowania kontenerów i palet w połączeniu z podłogą lotniczą lub wielofunkcyjną.

S.KO CITY zaopatrzono w elektryczny agregat – jednostkę chłodzącą S.CUe, co oznacza, że chłodzenie nie powoduje emisji dwutlenku węgla. Energia dla elektrycznej jednostki chłodzącej jest generowana przez hydrauliczny generator w ciągniku. Zabudowa ze ścianami w technologii FERROPLAST poprawia zaś izolację o 10%. Nowe panele poprawiają przy tym wartość współczynnika K (współczynnik przenikania ciepła), co daje dużą elastyczność rozwiązań w przypadku przewozów wykonywanych zgodnie z Konwencją ATP. Ponadto, w porównaniu z poprzednią generacją, nadwozie jest o około dwa procent lżejsze, a jednocześnie zapewnia ten sam poziom izolacji. Przy tym, wskutek modułowej budowy, uszkodzone elementy można szybko i łatwo wymienić. Pomaga to zaoszczędzić czas i koszty w przypadku uszkodzenia, przyczyniając się do poprawy TCO – całkowitego kosztu posiadania.

Oprócz tego S.KO CITY zaopatrzono w system Dynamic Ramp Protection DRP 3.0, gwarantujący dobrą ochronę przed uszkodzeniami, gdy pojazd znajduje się przy rampie. Zaoszczędzono tu prawie 60 kg na masie, co pozytywnie wpływa na potencjał ładowności. Dodatkowo w razie potrzeby modułowa tylna partia nadwozia umożliwia łatwą wymianę poszczególnych uszkodzonych części. Redukuje to zarówno przestoje, jak i koszty w przypadku napraw. Dalsze oszczędności kosztów osiąga się dzięki podnoszonej osi przedniej. Jeśli naczepa jedzie nie w pełni obciążona, oś tę podnosi się, co nie tylko pomaga obniżyć zużycie opon, ale i poprawia przyczepność osi napędowej na drodze.

Kolejna kluczowa zaleta polega na tym, że centralna skrzynka elektryczna zawiera wszystkie połączenia elektryczne w jednym, łatwo dostępnym miejscu. W efekcie w sferze modernizacji oraz wprowadzania nowych opcji i funkcji elektrycznych, wszystkie połączenia elektryczne da się znaleźć w jednym miejscu z pełną dokumentacją. Pozwala to na elastyczny dostęp, konserwację i serwisowanie wszystkich komponentów elektrycznych.

Kolejną cechę związaną z bezpieczeństwem stanowi nowa obrotowa drabina dostępowa. Dzięki dwóm stopniom po obu stronach zabezpiecza ona wygodny i bezpieczny dostęp do pojazdu. Większe szczeble o regulowanej wysokości mają powierzchnię antypoślizgową. Drabina wykonana została ze stali ocynkowanej oraz jest przykręcana i trwała, a dzięki solidnej konstrukcji okazuje się łatwa w naprawie. Bezpieczeństwo staje się jeszcze większe dzięki opcji „Bezpieczny start”. Gdy drabina jest rozłożona, jednocześnie dochodzi do uruchomienia hamulca zasadniczego. Jeśli więc pojazd ruszy z nadal rozłożoną drabiną, wkrótce będzie zahamowany automatycznie.

REKLAMA