Miejskie zestawy LHV-LZV Cz.2

Koncepcja City LZV – LHV, czyli miejskiego zestawu dystrybucyjnego o zwiększonych długości i dopuszczalnej masie całkowitej stanowi przeniesienie wizji zestawów LZV – LHV do środowiska dystrybucyjnego – tzn. dostaw ostatniej mili realizowanych ciężkimi zestawami.

LHV-LZV Producent

Taką koncepcję dostaw dystrybucyjnych na ostatniej mili charakteryzują:

REKLAMA
  • wykorzystanie – połączenie zalet ekonomiczno-ekologicznych ciągnięcia przez jeden ciągnik dwóch naczep poza miastem i jednej w mieście
  • wysoka elastyczność;
  • redukcja kosztów, w tym wskutek redukcji zużycia paliwa i kosztów osobowych – ograniczenie liczby kierowców niezbędnych do wykonania tej samej pracy przewozowej;
  • optymalizacja kosztowo-eksploatacyjna spożytkowania dwóch rodzajów ciągników – mocniejszy operuje z dwoma naczepami – tworząc cięższy i dłuższy zestaw kategorii LZV-LHV – poza miastem, słabszy i lepiej dopasowany do miejskiego środowiska użytkowania poruszania się w otoczeniu zurbanizowanym. Dodatkowo może on mieć atut wysokiej ekologiczności/proekologiczności w następstwie zastosowania w nim źródeł napędu o ograniczonej cze wręcz zerowej – systemy w pełni elektryczne – emisji substancji szkodliwych, w połączeniu z ograniczonymi hałasem oraz wibracjami.

Takie rozwiązania sprzętowo-organizacyjne funkcjonują w Holandii. Przykładowo wykorzystuje je firmy tielbeke – Tielbeke Transport B.V. z Lemelerveld1 oraz Cornelissen Transport z Nijmegen2. W przypadku tej drugiej połączenie z centrum dystrybucyjnego Albert Heijn w Tilburgu jest kierowane do punktu konwersji Cornelissen. Tam długi zestaw jest rozformowywany, a poszczególne naczepy są prowadzone na dystrybucyjnym odcinku ostatniej mili przez mniejsze ciągniki siodłowe.

REKLAMA