Mitsubishi Fuso świętuje 90. rocznicę powstania marki FUSO

Od pierwszego autobusu wprowadzonego w 1932 roku FUSO wspiera potrzeby transportowe w Japonii i na całym świecie W kierunku lepszej przyszłości z klientami pod nowym hasłem marki „Future Together”

Fuso Producent

Początki nazwy FUSO sięgają maja 1932 roku, kiedy to pierwszy autobus benzynowy Mitsubishi, „samochód współdzielony typu B46”, wyprodukowany w Stoczni Kobe byłego Mitsubishi Shipbuilding, otrzymał nazwę „FUSO”. Nazwa pojazdu, wybrana spośród propozycji pracowników firmy, została zasugerowana przez inżyniera stoczni. Propozycja przemawiała za FUSO, gdyż nazwa ta jest (1) „odpowiednia do reprezentowania Japonii”, (2) „prostą japońską nazwą, symbolizującą Japonię i Mitsubishi” i (3) ma „gładki i znajomy dźwięk, dający wyraźny obraz i pozostający w pamięci.” Słowo „Fuso" pierwotnie odnosi się do wielkiego świętego drzewa, o którym kiedyś mówiono, że znajduje się w miejscu wschodu słońca w Chinach. Obecnie słowo to jest używane jako nazwa kwiatu hibiskusa. Mówi się też, że było używane jako synonim Japonii w starożytnych Chinach.

REKLAMA

Przed tą rocznicą firma FUSO ustanowiła „Future Together” jako nowy slogan marki w 2021 roku. Pod tym hasłem podmiot dąży do przewodzenia transformacji pojazdów użytkowych wraz ze swoimi klientami z branży motoryzacyjnej, stojącej teraz w obliczu historycznego punktu zwrotnego. „Future Together” komunikuje także ambicje dotyczące przyszłości z bezpieczniejszymi i bardziej zrównoważonymi rozwiązaniami transportowymi.

Początek marki FUSO

W 1932 roku nazwa „FUSO” została użyta po raz pierwszy dla autobusu B46 produkowanego w stoczni Kobe firmy Mitsubishi Shipbuilding Co., Ltd. (obecnie Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.). 7-metrowy, 38-miejscowy autobus wyposażony był w 7-litrowy, 6-cylindrowy i 100-konny silnik benzynowy. Na pamiątkę pierwszej dostawy autobusu typu B46 do Ministerstwa Kolei nazwa "FUSO" została wybrana spośród propozycji wewnętrznych na określenie nowych produktów.

Historia marki FUSO

Po pierwszym pojeździe, przydomek „FUSO” był używany jeden po drugim dla głównych wyrobów, takich jak 4-tonowa ciężarówka KT1 z silnikiem benzynowym (1946), pierwszy w Japonii model z dużą kabiną nad silnikiem – typ T380 oraz pierwszy japoński minibus Rosa (1960). Wraz z wysokim wzrostem gospodarczym Japonii w latach 50. – 70. linia produktów objęła pełną gamę od małych do dużych ciężarówek i autobusów, które odegrały ważną rolę w rozwoju gospodarczym.

Do teraźniejszości i przyszłości

FUSO MFTBC, producent pojazdów marki FUSO, powstał, gdy w 2003 roku Mitsubishi Motors Corporation oddzieliło swój dział pojazdów użytkowych od biznesu aut osobowych, będącego częścią byłego Daimlera Chryslera. Wiosną 2006 roku MFTBC dołączyło do grupy ciężarówek zorganizowanej w ramach koncernu Daimler Chrysler. Teraz stanowi integralną część Daimler Truck AG.

Obecnie FUSO dostarcza ciężarówki i autobusy do ponad 170 krajów i regionów, wspierając transport i przedsiębiorstwa nie tylko w Japonii, ale i na całym świecie. Lekka ciężarówka „Canter” jest wysoko ceniona i w licznych państwach osiąga najwyższy udział rynkowy. W 2017 roku firma FUSO wprowadziła na rynek pierwszą w Japonii masowo produkowaną elektryczną, lekką ciężarówkę „eCanter”, będącą liderem elektryfikacji pojazdów użytkowych. FUSO ma na celu kontynuowanie działalności jako marka godna zaufania, opracowując produkty z „jakością, środowiskiem, bezpieczeństwem” jako głównymi priorytetami.

REKLAMA