[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Modele DAF CF i XF dostępne teraz z dołączanym napędem przedniej osi

DAF wprowadza hydrauliczny napęd na przednią oś załączany jednym przełącznikiem. Rozwiązanie to powstało z myślą o ciężarówkach użytkowanych głównie na trasie, które czasami muszą jednak pokonać odcinki w trudnym terenie lub na śliskiej nawierzchni. Nowy napęd o nazwie „PXP” powstał we współpracy z firmą Paul Nutzfahrzeuge i będzie dostępny w ciągnikach siodłowych CF i XF 4x2 napędzanych silnikiem PACCAR MX-11 lub MX-13. W tym roku to rozwiązanie będzie też dostępne jeszcze w podwoziach do zabudowy.

W przypadku pojazdów eksploatowanych tylko okazjonalnie w terenie stały napęd na wszystkie osie zwykle wiąże się z wysokimi kosztami zakupu, serwisowania i zużycia paliwa. Niemniej czasami dodatkowa przyczepność może okazać się bardzo pomocna przy pokonywaniu zagłębień terenu, piaszczystych dróg, nieutwardzonych placów rozładunkowych oraz stromych podjazdów.

To właśnie z myślą o tego typu trudnych warunkach DAF wprowadza do oferty opcjonalny napęd hydrauliczny przedniej osi załączany za pomocą przełącznika na tablicy rozdzielczej. Napęd będzie początkowo dostępny w ciągnikach siodłowych CF i XF 4x2. Jeżeli układ zarejestruje poślizg kół osi napędzanej, PXP — „Paul Xtra Power” — załączy się automatycznie. Układ zwiększy siłę przyczepności kół przedniej osi w miarę wzrostu poślizgu tylnych kół.

REKLAMA

Dostępny do 4. biegu

Dołączany napęd przedniej osi jest dostępny na czterech pierwszych biegach oraz na pierwszym i drugim biegu wstecznym. Przy prędkości powyżej 20 km/h (lub od piątego biegu wzwyż) napęd PXP z powrotem przełącza się w tryb gotowości. Układ ponownie załącza się automatycznie przy niższych prędkościach gdy – jednocześnie – wymagają tego warunki na drodze.

Bez ustępstw pod względem optymalnych właściwości użytkowych

Dołączany napęd przedniej osi do pracy wykorzystuje silniki hydrauliczne zamontowane w obu piastach kół przedniej osi, z których każdy generuje moment obrotowy o wartości co najmniej 6435 Nm przy maksymalnym ciśnieniu w układzie wynoszącym 360 bar. Takie rozwiązanie gwarantuje optymalne osiągi, trwałość i niezawodność. Wyjątkowa cecha zastosowanej konstrukcji polega na zasilaniu silników, za które odpowiada pompa hydrauliczna zainstalowana bezpośrednio na silnikowej przystawce odbioru mocy. Takie umiejscowienie pompy pozwoliło zmniejszyć masę własną i zachować kompaktowość rozwiązania bez konieczności przebudowy komponentów ewentualnych zabudów. Ponadto pompa hydrauliczna z maksymalną wydajnością może posłużyć do napędzania podzespołów, takich jak żurawie, urządzenia hakowe, stabilizatory i siłowniki bramowych systemów załadunku. Powyższe oznacza, że wymagany jest tylko jeden zbiornik hydrauliczny, co przekłada się na niższą masę i większą oszczędność przestrzeni.

Nowy układ PXP po raz kolejny potwierdza, że holenderski koncern jest w stanie zaproponować optymalne rozwiązania w odpowiedzi na każdy rodzaj potrzeb związanych z transportem. Poza tym dołączany napęd przedniej osi zapewnia konkretne korzyści pod względem osiągów, redukcji masy i oszczędności przestrzeni dostępnej w podwoziu.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA