REKLAMA

Modernizacja pojazdu komunalnego średniej klasy z zaawansowaną technologią (AT) Cz.2

Nowe elementy konstrukcyjne i ulepszenia techniczne dla sprawdzonego wszechstronnego urządzenia. Nowa koncepcja oświetlenia z wysokowydajnymi taśmami LED w galerii dachowej Nowy system operacyjny z wyświetlaczami o wysokiej rozdzielczości. Nowy system dozowania bezpośredniego wtrysku środka pianotwórczego.

Nowy system dozowania bezpośredniego wtrysku

Wraz z RFC Admix Variomatic w AT zastosowano nowy system dozowania bezpośredniego wtrysku środka pianotwórczego. Jest dostępny z trzema wydajnościami (12, 24 i 48 l/min) jako system jedno- lub wielokanałowy i dostarcza pianę specjalnie do wyjść, z których chce korzystać straż pożarna podczas operacji. Pozostałe mogą pracować równolegle z wodą. Jednocześnie można zasilać do czterech punktów wtrysku, a w wersji wielokanałowej da się wybrać różne proporcje dozowania dla punktów wtrysku, regulowane w sposób ciągły w zakresie 0,1-6%. Układ pracuje pod napięciem 24 V, mieszankę pianową dostarcza pompa zębata, a piana jest dozowana bezpośrednio na wyloty ciśnieniowe za pompą wodną.
Dzięki RFC Admix Variomatic można stosować praktycznie wszystkie dostępne obecnie związki pianotwórcze, w tym nowoczesne alternatywy związków pianotwórczych dotychczas stosowanych (fluoroproteinowe środki pianotwórcze). W związku z tym oferuje bardzo szeroki zakres zastosowań, od pracy ze środkami zwilżającymi przy najmniejszych ilościach dozowania (0,1 l / min) po produkcję lekkiej, średniej i ciężkiej piany.

REKLAMA

Centralne zaopatrzenie w wodę (Central water supply)

Podobnie jak RFC Admix Variomatic, wszystkie elementy wyposażenia przeciwpożarowego AT są opracowywane i produkowane przez Rosenbauera. Oprócz analogowych i w pełni zautomatyzowanych jednostek pompowych są to przede wszystkim różne systemy mieszania wstępnego (NP i HP), systemy spieniania sprężonego powietrza i wieżyczki z działkami wodno-pianowymi. Centralne zaopatrzenie w wodę pozwala na dostarczanie wody przez ten sam wlot ssący, czy to ze strumienia, czy z hydrantu. Ponieważ rura przed pompą jest zawsze napełniona i zainstalowano oddzielny zawór odcinający, skoki ciśnienia w rurociągu są znacznie zmniejszone podczas pracy przy wykorzystaniu hydrantu. W przypadku standardowych wariantów niemieckich instalacja wodna może być także zaprojektowana z wolnym wlotem do zbiornika, aby zapewnić bezpieczne oddzielenie wody brudnej i pitnej.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Sprawdzona kabina załogowa AT, zintegrowana z nadwoziem, zapewnia pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa zarówno podczas jazdy, jak i na miejscu operacji. Została zbudowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi wytycznymi ECE R29 i może być wyposażona w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, w tym tych ze zintegrowanymi uchwytami SCBA. Są również dostępne wykonania z odpinanym pasem na ramię, co zapewnia większą swobodę ruchów podczas zakładania aparatu, a jednocześnie gwarantuje zabezpieczenie pasem biodrowym. Cztery siedzenia (skierowane i odwrócone do kierunku jazdy) zaopatrzono w napinacze pasów i poduszki powietrzne chroniące głowę w przypadku zderzenia bocznego. Ponadto wszystkie dostępne elementy, nie tylko uchwyty w kabinie, ale i elementy mocujące w nadwoziu, oznaczono pomarańczowym kolorem sygnałowym. Dzięki temu stają się natychmiast rozpoznawalne.

Większy komfort

Premierowe AT otrzymują jeszcze w standardzie specjalne obrotowe schody wejściowe. Blokuje się je w każdej pozycji drzwi i umożliwiają bezpieczne i wygodne wchodzenie oraz wychodzenie, nawet gdy drzwi pozostają do połowy otwarte. Podłoga i sufit kabiny załogowej są całkowicie płaskie, co minimalizuje ryzyko obrażeń spowodowanych potknięciem się lub uderzeniem głową. Do tego nowa izolacja w dolnej przedniej części kabiny przekłada się na lepszą redukcję hałasu i izolację termiczną. Nowe szczeliny wentylacyjne w panelu dokującym zapewniają zaś lepsze chłodzenie. W panelu drzwi znajduje się z kolei nowa, jasna dioda LED sygnalizująca poziom napełnienia zbiornika (external tank indicator LED).

Bezpieczeństwo na dachu

Istotną zaletę zintegrowanej kabiny załogowej stanowi płaska powierzchnia dachu na całej długości zabudowy. Umożliwia to optymalne obciążenie dachu i zwiększa bezpieczeństwo podczas chodzenia po nim, na przykład w trakcie wyjmowania wyposażenia ze schowków dachowych. Dostęp na dach zabezpiecza składana drabina, montowana z tyłu, z ergonomicznymi relingami dachowymi.

Szeroka gama wariantów

AT może być opcjonalnie zabudowany na podwoziach MAN, Mercedes Benz, Volvo i Scania z różnymi rozstawami osi i o dopuszczalnej masie całkowitej do 18 t. Może być realizowany jako pojazd gaśniczy lub ratowniczy ze zintegrowaną podwójną kabiną lub jako nadwozie typu squad, z lub bez tunelu, bądź tylnej windy załadowczej. O jego wszechstronnych zaletach świadczą wszechstronność nadwozia i sprzętu gaśniczego, koncepcja zmiennego oświetlenia oraz modułowy, indywidualnie konfigurowalny system operacyjny. Wszystkie komponenty są optymalnie dopasowane i dobrze ze sobą współgrają.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA