Na szwedzkiej wyspie Gotland DB Schenker odchodzi od paliw kopalnych, wspierany w tym przez Scanię

Region Gotlandia dokonuje dużych inwestycji w zrównoważony rozwój i wyznaczył sobie cel, aby w 2040 roku, czyli pięć lat przed krajowym celem Szwecji, być wolnym od paliw kopalnych. Jeden z kroków, by powyższe osiągnąć, stanowi to, że firma Schenker Åkeri AB przejęła wszystkie przewozy dystrybucyjne na wyspie i przy wsparciu Scanii uczyniła je wolnymi od paliw kopalnych.

Scania Producent

Sześć ciężarówek dystrybucyjnych Scania - cztery w pełni elektryczne typu P25 i dwie hybrydy PHEV są częścią przejścia przez DB Schenker na Gotlandii na transport wolny od paliw kopalnych. Ambicją jest tu bycie najlepszym na świecie regionem wyspiarskim pod względem zrównoważonego – podtrzymywalnego rozwoju. To, co robi DB Schenker, okazuje się o tyle wyjątkowe, gdyż obejmuje cały region, jednocześnie zapewniając przewozy dystrybucyjne wolne od paliw kopalnych.

Viktor Strömblad, szef Land på DB Schenker, mówi „Już eksploatujemy pojazdy elektryczne w całej Szwecji i wiemy, jak to działa. Teraz robimy kolejny krok i inwestujemy w zelektryfikowaną dystrybucję w całym regionie – aby naprawdę coś zmienić. Ponadto zdobywamy cenną wiedzę na temat operacji zelektryfikowanych zarówno na obszarach miejskich z wieloma startami i zatrzymaniami, jak i na obszarach wiejskich z odległościami przekraczającymi 300 kilometrów”. Jonas Jävert, szef działu innowacji i zakupów, Schenker Åkeri, dodaje „Ustanowienie dystrybucji na Gotlandii wolną od paliw kopalnych i prawie bezemisyjną jest naprawdę przyjemne. Cechą szczególną tej inwestycji jest to, że od razu przejmujemy cały obszar dystrybucji”.

Scania ma klientów działających w wielu różnych regionach geograficznych i w kilku zastosowaniach wypróbowujących pojazdy elektryczne na baterie. Wielkość Gotlandii sprzyja elektryfikacji przemieszczania na niej ładunków. Evalena Falck, dyrektor sprzedaży Scanii w dziale strategicznego zarządzania klientami, wskazuje „To, co DB Schenker robi na Gotlandii, w wyjątkowym środowisku oferując rozwiązanie systemowe wolne od paliw kopalnych, wiele nas uczy o wyzwaniach i możliwościach, które pojawiają się, gdy całe centrum dystrybucji jest zelektryfikowane. Wybiegając w przyszłość, widzimy ten sam potencjał w międzynarodowej flocie samochodów ciężarowych DB Schenker”.

Flota samochodów ciężarowych DB Schenker jest elektryfikowana w szybkim tempie, a globalnym cel polega na tym, aby do 2040 roku wszystkie przewozy morskie, powietrzne i lądowe były neutralne dla klimatu. Niemniej podmiot ciężko pracuje, aby umożliwić to jeszcze szybciej. Bycie o krok do przodu i przejście na transport wolny od paliw kopalnych – przewodzenie zmianie w kierunku zrównoważonego systemu transportowego – jest zasadniczą wspólną ekologiczną wizją zarówno dla Scanii, jak i dla DB Schenker.

Zobacz również:
REKLAMA