Na targach IAA 2022 IVECO i Nikola pokazały model Nikola Tre BEV — ciężarówkę klasy ciężkiej z zasilaniem akumulatorowym i największym zasięgiem w swojej klasie na rynku europejskim Cz.2

Europejska wersja Nikola Tre Battery-Electric Vehicle (BEV) jako ciągnik siodłowy w układzie napędowym 4x2 jest bezemisyjnym samochodem klasy ciężkiej z zasilaniem akumulatorowym. Pojazd oferuje duży zasięg w swojej klasie – około 500 km i osiągi pozwalające realizować szeroki zakres zadań na trasach regionalnych.

Nikola Tre: wyjątkowa modułowa platforma dla pojazdów napędzanych elektrycznością z akumulatorów i ogniw paliwowych

Platforma Nikola Tre jest oparta na udanym modelu ciężarowym IVECO S-WAY. Zastosowano w niej elektryczną oś napędową, zaprojektowaną we współpracy z FPT Industrial i wytwarzaną przez tę firmę, oraz zaawansowaną elektronikę Nikola. Zespoły IVECO i Nikola przyjęły modułowe podejście do tej platformy, dzięki czemu po raz pierwszy jest ona w stanie obsługiwać zarówno technologię akumulatorową w przypadku zasięgu około 500 km, jak i ogniw paliwowych do pokonywania większych dystansów, co przygotowuje grunt dla rozwoju ich oferty elektrycznej na rynek europejski.

Nikola Tre BEV: bezemisyjny transport regionalny stał się już rzeczywistością

IVECO i Nikola poinformowały o rozpoczęciu przyjmowania w Europie zamówień na ciągniki dwuosiowe Nikola Tre BEV. Pojazd na rozstawie osi 4021 mm mieści 9 akumulatorów o łącznej pojemności do 738 kWh, wystarczającej na pokonanie około 500 km. Ładowanie (od 10 do 90% pojemności) z mocą 175 kW szacuje się na około 162 minuty. Możliwość ładowania z mocą do 350 kW będzie dostępna w następnych miesiącach 2022 roku. Z zapasem 738 kWh energii i zespołem napędowym eAxle produkcji FPT Industrial o mocy ciągłej 480 kW auto zapewnia moc, moment obrotowy i zasięg umożliwiający przewozy między centrami dystrybucji lub w obrębie regionu. W razie potrzeby zasięg można wydłużyć, doładowując pojazd na trasie. Te parametry idą w parze z niskim całkowitym kosztem posiadania, co czyni z tego pojazdu racjonalne operacyjnie i finansowo bezemisyjne rozwiązanie.

Zgodnie z podejściem IVECO mocno skoncentrowanym na kierowcy, detale w kabinie Nikoli Tre BEV został zaprojektowane z myślą o podniesieniu wygody przebywania w jej wnętrzu. Kabina jest przestronna, dobrze rozplanowana oraz ma bogate wyposażenie z zakresu komfortu i zaawansowanych funkcji. System Infotainment bazuje na technologii nowej generacji opracowanej przez Nikolę. Zintegrowano w nim funkcje multimedialne, nawigację oraz sterowanie większością funkcji samochodu. Wyjątkowo wysoki komfort jazdy oraz niski poziom hałasu poprawiają wrażenia kierowcy.

Nikola Tre FCEV: założenia elektrycznego napędu w transporcie długodystansowym

Prototypowy ciągnik siodłowy Nikola Tre FCEV 6x2 prezentowany na wystawie wyposażono w skrętną oś tylną oraz nową kabinę o poprawionych właściwościach aerodynamicznych. Zbudowany na rozstawie osi 3932 mm mieści zbiorniki wodoru pod ciśnieniem 700 barów, co pozwala na zabranie około 70 kilogramów tego paliwa. Tankowanie takich zbiorników zajmuje niespełna 20 minut, a zapas paliwa wystarcza na przejechanie nawet 800 km. Kiedy Nikola Tre FCEV pojawi się na europejskim rynku w 2024 roku., bezemisyjny napęd elektryczny w drogowym transporcie długodystansowym stanie się rzeczywistością. Będzie to jednocześnie ważny kamień milowy w postępie realizacji celu IVECO, którym jest zerowa emisja netto związków węgla do 2040 roku.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA