[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Naczepa Doll S7P-0S2 do przerzutu ciężkiego sprzętu Cz.1

Niemieckie przedsiębiorstwo Doll jest znanym na rynku dostawcą specjalizowanych i specjalistycznych zabudów, naczep i przyczep dedykowanych dla sektorów drogowego, komunalnego, lotniczego, leśnego, przewozów ponadnormatywnych oraz sił zbrojnych.

W przypadku tych ostatnich proponowane są dzisiaj kompletne rozwiązania mobilnościowe, spełniające wymogi odbiorców w obszarze zarówno samego zakresu udzielanego wsparcia transportowego w ramach danych systemów zabezpieczenia logistycznego, jak i w odniesieniu do wyłącznie walorów użytkowych, takich jak wytrzymałość, niezawodność, trwałość lub odporność. M.in. oferowane są: specjalizowane i specjalistyczne zabudowy, w tym skrzyniowe w różnym stopniu „usztywniające” (o dużej odporności na skręcanie – tzw. low torsion i torsion free) zasadniczą ramę podwozi uterenowionych i terenowych o liczbie osi od 2 do 5, ramy pomocnicze zamontowane na podwoziach różnego rodzaju, wyposażenie i osprzęt, jak wciągarki, skrzynki narzędziowe lub siodła (m.in. kompletny osprzęt zakabinowy dla ciężkiego ciągnika siodłowo-balastowego), stalowe albo aluminiowe platformy jako baza dla innych nadwozi, platformy z żurawiem, ramy podkontenerowe, systemy nadwozi wymiennych, zaczepy kontenerowe, kompletne mocowania kół zapasowych wraz z żurawikiem, dyszle i liny holownicze, hakowe systemy załadowcze, systemy osłon oraz niskopodwoziowe uterenowione i terenowe dwu- i wieloosiowe naczepy do przerzutu ciężkiego sprzętu. Na liście odbiorców tych wojskowych produktów podmiotu znajdują się armie z całego świata, niemniej najważniejsze miejsce spośród nich zajmuje rodzima. Od wielu dekad Doll dostarcza jej bowiem szeroką gamę wyrobów – m.in. przygotował dla niej kompletnie nową naczepę, opartą na własnej technologii. Co więcej, dzięki swoim walorom naczepa ta stała się już przedmiotem udanego eksportu.

REKLAMA

Prace nad tym wariantem zaczęły się ponad 12 lat temu. Miała to być naczepa o wyższej dzielności terenowej, dedykowana do przerzutu ciężkiego sprzętu (klasy tzw. heavy equipment transporter – HET), czyli o bardzo dużej ładowności, w dodatku cechująca się bardzo dobrymi własnościami jezdnymi. W 2008 roku pierwszy prototyp takiej naczepy 7-osiowej był sprawdzany na poligonie testowym Bundeswehry. Próby te dotyczyły m.in. użyteczności i zdolności przewozowych, w tym ładowności, a ich wynik przesądził o tym, że to właśnie Doll, a nie Goldhofer, ostatecznie wygrał niezwykle prestiżowe i konkurencyjne zmagania w przetargu niemieckich sił zbrojnych na 19 egzemplarzy.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij