[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Naczepa Doll S7P-0S2 do przerzutu ciężkiego sprzętu Cz.4

Niemieckie przedsiębiorstwo Doll jest znanym na rynku dostawcą specjalizowanych i specjalistycznych zabudów, naczep i przyczep dedykowanych dla sektorów drogowego, komunalnego, lotniczego, leśnego, przewozów ponadnormatywnych oraz sił zbrojnych.

Do napędu pokładowej hydrauliki wojskowej naczepy S7P-0S2, całkowicie niezależnej
od systemu hydraulicznego ciągnika, służy zlokalizowany na łabędziej szyi pomocniczy zespół napędowy w formie wymiennego powerpacka. Tworzy go wysokoprężny silnik spalinowy z wtryskiem bezpośrednim, z elektrycznym rozrusznikiem, chłodzony powietrzem przy pomocy wentylatora zamocowanego na kole zamachowym, przygotowany do zasilania paliwami wojskowymi oraz paliwem lotniczym (F34). Silnik ten dostarcza napęd do układu hydraulicznego, odpowiadającego za zasilanie pokładowej hydrauliki, w tym dokonywane
w czasie rzeczywistym dostosowywanie pozycji łabędziej szyi „Hydroneck”. Układ hydrauliczny odpowiada jeszcze za regulację ciśnienia w układzie wspomagania systemu sterowania osiami i balansowanie nadwyżkami dostępnej mocy oraz podnoszenie/opuszczanie układu zawieszenia poszczególnych obrotowych półosi.
Przyciski na panelu sterującym silnikiem są dobrze dostępne i wodoodporne. Drugi panel kontrolny dla sterowania podstawowymi funkcjami silnika został z kolei zlokalizowany obok głównego panelu sterowania hydrauliką pokładową, umieszczonego na łabędziej szyi. Tam bowiem znajduje się tablica sterowania układami naczepy, w tym układem hydraulicznym,
z przełącznikami, wskaźnikami i zegarami. Ponadto w układzie elektrycznym występują rozrusznik 24 V DC i akumulatory 24 V DC 90A/H, a oświetlenie bazuje na diodach LED.
W dwuobwodowym układzie hamulcowym wprowadzono natomiast czujniki obciążenia, pozwalające na uzależnienie siły hamowania od masy ładunku, oraz system ABS. Powyższe uzupełnia hamulec postojowy z siłownikiem sprężynowym. Układ hamulcowy spełnia wymagania norm UK Construction i Use, klauzul STGO Sekcja 18 III oraz regulacji 98/12/EEC.

REKLAMA

Naczepę przygotowano też oczywiście do współpracy z systemem lin wciągarek ciągnika dedykowanych do załadunku i rozładunku pojazdów kołowych albo gąsienicowych
z uszkodzonym układem napędowym i – w pewnych granicach – jezdnym, tzn. egzemplarzy niezdolnych do samodzielnego poruszania się, ale z układem jezdnym pozwalającym
na wciągnięcie. Prowadnice lin oraz zespoły rolek są dobrane do układu z systemem dwóch wciągarek ciągnika – prowadnice lin oraz rolki prowadzące znajdują się z obu stron łabędziej szyi, a z tyłu zespół rolek umieszczono w płaszczyźnie powierzchni otaczającej. Wskutek tego jest lepiej chroniony przed ewentualnymi uszkodzeniami mechanicznymi.
Do tego dochodzą drabinki i boczne pokłady inspekcyjne na łabędziej szyi, składane dolne nogi podporowe, przeznaczone do samodzielnego parkowania naczepy nie podczepionej do ciągnika, oraz hydraulicznie sterowane – rozkładane i składane dwie tylne stalowe rampy najazdowe o długości 2,5 m i szerokości 0,65 m. W sytuacji awarii systemu hydraulicznego, zasilanego z pokładowego silnika wysokoprężnego, obsługa tych ostatnich może się odbywać manualnie – wykonuje ją dwóch ludzi przy wsparciu sprężynowego systemu wspomagania – tzw. przeciwwag sprężynowych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij