[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.7

Naczepa Doll S7P-0S2 do przerzutu ciężkiego sprzętu Cz.6

Niemieckie przedsiębiorstwo Doll jest znanym na rynku dostawcą specjalizowanych i specjalistycznych zabudów, naczep i przyczep dedykowanych dla sektorów drogowego, komunalnego, lotniczego, leśnego, przewozów ponadnormatywnych oraz sił zbrojnych.

Wcześniej, bo w 2013 roku niemieckie siły zbrojne zamówiły w firmie Doll kolejne 8 sztuk 3-osiowych naczep o ładowności do 30000 kg. W odróżnieniu od większego modelu ta wersja została wyposażona nie w osie systemu pendulum, ale w osie z zawieszeniem z podwójnymi wahaczami, pochodzące ze sprawdzonego systemu niezależnego zawieszenia Panther. Oprócz możliwości zabrania pojazdów opancerzonych i nieopancerzonych – w granicach swoich możliwości technicznych – naczepa ta cechuje się wielofunkcyjnością: teleskopowo przedłużanym pokładem ładunkowym, opcją poszerzania, zaczepami do mocowania pojazdów oraz systemem prowadnic do lin wciągarki.

Te nowe hybrydowe naczepy Doll Panther są zatem zaopatrzone w nowe, wysokiej jakości indywidualne niezależne zawieszenie każdego koła, pozwalające na uzyskanie nacisku maksymalnego o wartości do 12000 kg na linię osi, w powiązaniu z relatywnie niską masą własną. Gwarantują też wysoką stabilność podczas jazdy w połączeniu z nisko umieszczonym pokładem ładunkowym, przekładającym się na niżej zlokalizowany środek ciężkości. Kolejna zaleta polega na bardzo dobrej zwrotności i manewrowości, nawet w trudnym terenie, co wynika z dużego kąta skrętu kół, dochodzącego do 55°. Nie występują także przechyły na boki wskutek tego, iż pokład ładunkowy utrzymuje ten sam poziom przez cały czas, niezależnie od środka ciężkości.

REKLAMA

Za bazowe zalety naczep Doll serii Panther przeznaczonych dla wojska trzeba uznać:

  • liczbę osi od 2 do 8;
  • ładowność do ponad 80000 kg, co oznacza możliwość przewozu ciężkich ładunków;
  • opcję poszerzania pokładu ładunkowego do przewozu ładunków szerokich;
  • naciski na linię osi do 12000 kg;
  • wysoką elastyczność i szeroki zakres zastosowań;
  • najwyższej jakości komponenty i precyzyjną jakość wykonania;
  • pewność, stabilność i nie wymaganie częstej konserwacji;
  • bogaty program tylnych ramp najazdowych;
  • przygotowanie do militarnego przewozu środkami z innych gałęzi poprzez montaż punktów mocowania do przerzutu samolotami, statkami i wagonami;
  • wiele zaawansowanych opcji do mocowania i zabezpieczenia ładunku oraz stosowania elementów mocujących;
  • różne koncepcje wyposażenia dodatkowego, w tym dodatkowych pojemników.

Technologia Doll Panther z niezależnym zawieszeniem kół występuje w naczepach zarówno niskopodwoziowych, jak i niskopodwoziowych z obniżonym pokładem i odpowiada za najwyższą jakość przy maksymalnej niezawodności. Jej podstawowe zalety to:

  • najniższa wysokość ładunkowa 850 mm, 70 mm amortyzacja oraz 315 mm całkowity skok – pełny skok zawieszenia do 405 mm;
  • możliwość uzyskiwania różnej długości pokładu ładunkowego w zależności od realizowanych zadań przewozowych: funkcja pojedynczego, dwukrotnego, trzykrotnego, a nawet czterokrotnego wydłużania dzięki teleskopowemu rozsuwaniu;
  • możliwość poszerzania pokładu ładunkowego;
  • dobra zwrotność, wynikająca z 55-stopniowego kąta skrętu kół oraz wymuszonego skrętu wszystkich linii osi;

dopasowanie poziomu pokładu ładunkowego do wymagań terenu, dokonujące się poprzez: uzyskanie maksymalnego prześwitu, bezstopniową regulację poziomu oraz fakt, że lewa i prawa strona są regulowane niezależnie. W efekcie pokład ładunkowy ulega relatywnie niewielkim przechyleniom poprzecznym – na boki, mogącym powodować niebezpieczne – pomimo mocowania – przesuwanie się ładunku – pokład pozostaje wypoziomowany praktycznie przez cały czas niezależnie od położenia środka ciężkości;

wysokie bezpieczeństwo i dbałość o drogi. Te zalety uzyskano poprzez:

- nisko umieszczony środek ciężkości i relatywnie niewielką masę własną;

- duży rozstaw kół;

- hydrauliczne zawieszenie z niezależnymi obwodami hydraulicznymi;

- homologowany system antyspray;

bardzo dobre własności jezdne, przysłowiowo określane, że pojazd "prowadzi się jak po sznurku". Zaleta ta stanowi pochodną:

- stabilizacji na zakrętach, niezależnie od wysokości pokładu ładunkowego i kąta skrętu kół;

- bardzo dobrej stabilności toru jazdy.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij