[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Najciekawsze samochody ratownicze i ratowniczo-gaśnicze na tegorocznych targach IFRE-EXPO 12

W dniach od 6 do 8 czerwca w Kielcach odbyły się Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych – IFRE-EXPO. Uczestniczyła w nich większość z liczących się w naszym kraju producentów specjalistycznych zabudów ratowniczych i ratowniczo-gaśniczych, co ważne – poza IVECO Magirus – wszystkich dysponujących u nas bazą wytwórczą w postaci zakładów lub przynajmniej montowni, jak Rosenbauer Polska. Oprócz tego z dostawców samych podwozi odrębne – własne stoisko przygotował Kamaz Polska. Oto najciekawsze pokazane przez nich pojazdy.

Drugim z wystawianych Scanii był – powstały dla czeskich strażaków – ciężki uterenowiony samochód ratowniczo-gaśniczy, oparty na 3-osiowym podwoziu z bardziej specjalistycznej gamy XT – XT P500 6x6. Napędza go więc 13-litrowy silnik w najmocniejszym nastawie, o mocy maksymalnej 368 kW/500 KM przy 1900 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 2550 Nm w zakresie od 1000 do 1300 obr/min. Skrzynia biegów może być mechaniczna lub zautomatyzowana, a na mostach tylnego napędowego tandemu – analogicznie jak oś przednia zawieszonych mechanicznie przy pomocy resorów piórowych – założono ogumienie bliźniacze. W rezultacie pojazd cechuje się jedynie powiększoną dzielnością terenową, należąc do kategorii uterenowionych. Kolejny jego kluczowy wyznacznik to fabrycznie – integralnie wydłużona, czterodrzwiowa kabina załogowa, jednomodułowa, z miejscami dla czterech osób w układzie 1+1+4.

Zabudowę WISS zrobił z kompozytu poliestrowego. Ma ona po trzy skrytki sprzętowe z każdej strony, tak samo jak tylny przedział autopompy zamykane lekkimi żaluzjami wodo- i pyłoszczelnymi. Zbiornik wody wyróżnia się pojemnością 8000 litrów, środka pianotwórczego 800 litrów. Zastosowana autopompa pochodzi ze szwedzkiej firmy Ruberg AB, należącej do Grupy WISS Wawrzaszek. Autopompa ta cechuje się wydajnością 5300 l/min przy ciśnieniu 8 barów. Układ wodno-pianowy zawiera ponadto automatyczny dozownik środka pianotwórczego, niskociśnieniową linię szybkiego natarcia z wężem o długości 40 m z prądownicą wodno-pianową, dachowe działko wodno-pianowe oraz system zraszaczy podwoziowych z sześcioma zraszaczami – dwoma przed przednią osią i czterema po bokach. Na wyposażeniu auta znalazły się jeszcze m.in.: pneumatycznie wysuwany teleskopowy maszt oświetleniowy z najaśnicami LED 30 000 lm i agregat prądotwórczy 2,2 kVA ewentualnie opcjonalnie o wyższej mocy.

REKLAMA

Bazowo masa całkowita tego wariantu równa się około 25000 kg, a jego podstawowe wymiary to 9500x2550x3140 mm.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij