[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.0

Najciekawsze samochody ratownicze i ratowniczo-gaśnicze na tegorocznych targach IFRE-EXPO Cz.1

W dniach od 6 do 8 czerwca w Kielcach odbyły się Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych – IFRE-EXPO. Uczestniczyła w nich większość z liczących się w naszym kraju producentów specjalistycznych zabudów ratowniczych i ratowniczo-gaśniczych, co ważne – poza IVECO Magirus – wszystkich dysponujących u nas bazą wytwórczą w postaci zakładów lub przynajmniej montowni, jak Rosenbauer Polska. Oprócz tego z dostawców samych podwozi odrębne – własne stoisko przygotował Kamaz Polska. Oto najciekawsze pokazane przez nich pojazdy.

Moto Truck Leszek Chmiel

Średni samochód ratowniczo-gaśniczy na terenowym podwoziu MAN TGM 13.290 4X4 BB z pojedynczym ogumieniem na osi tylnej.

Za podstawę wykorzystano tu podwozie MAN 13.290 4x4 BB z w pełni mechanicznym zawieszeniem bazującym na resorach piórowych oraz – dla zachowania wysokiej mobilności taktycznej – dzielności terenowej – z pojedynczym ogumieniem z bieżnikiem terenowym na obu osiach. Przy czym w strażackiej nomenklaturze auto jest to klasyfikowane jako 4x4 uterenowiony.

REKLAMA

Dopuszczalna masa całkowita wynosi 14100 kg. Napęd zapewnia 6-cylindrowy, rzędowy, 6,874-litrowy silnik EURO 6 w nastawie o mocy maksymalnej 213 kW/290 KM. Fabryczna załogowa, wydłużona, czterodrzwiowa kabina mieści 6 osób w układzie miejsc 1+1+4.

Zabudowa z MotoTruck powstała z materiałów odpornych na korozję, takich jak stal nierdzewna i kompozyty. Boczne skrytki na sprzęt i wyposażenie w liczbie 6 – symetrycznie po trzy na stronę – układ 3+3 – uzupełnia tylna skrytka przedziału autopompy – 7 (3+3+1). Ogół skrytek zamyka się wodo- i pyłoszczelnymi żaluzjami aluminiowymi z zabezpieczeniem rurowym. Wnętrze tych skrytek zawiera podesty i półki regulowane na żądaną wysokość, a oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne zrobiono w technologii LED. W skład układu wodno-pianowego wchodzą: autopompa – model HMT 24/10-4/40 – o wydajności 2960 dm3/min przy ciśnieniu 8 barów i 470 dm3/min przy ciśnieniu 40 barów, ręczny lub automatyczny dozownik środka pianotwórczego, kompozytowy zbiornik na wodę o pojemności 3000 dm3, także kompozytowy zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 10% pojemności zbiornika wody, działko wodno-pianowe DWP 16 MOTO-TRUCK, sterowane ręczne i elektryczne szybkie natarcie wodno-pianowe z wężem o długości 60 m oraz cztery zraszacze podłoża - dwa z przodu i dwa z boku pojazdu. Wyposażenie podstawowe obejmuje m.in. maszt oświetleniowy pneumatyczny z lampami typu LED 2 x 216 W, IP 67, składany do pozycji transportowej automatyczne za pomocą pilota przewodowego lub zdalnie w opcji, niezależne ogrzewanie kabiny i przedziału autopompy oraz falę świetlną. Na liście wyposażenia dodatkowego znalazły się zaś m.in.: osłonięta wyciągarka elektryczna mocowana z przodu przed zderzakiem, taran, czujniki cofania, kamera cofania, szuflady wysuwane, obrotowe podesty oraz sprzęt łączności radiowej.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij