[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Najciekawsze samochody ratownicze i ratowniczo-gaśnicze na tegorocznych targach IFRE-EXPO Cz.14

W dniach od 6 do 8 czerwca w Kielcach odbyły się Międzynarodowe Targi Sprzętu i Wyposażenia Straży Pożarnej i Służb Ratowniczych – IFRE-EXPO. Uczestniczyła w nich większość z liczących się w naszym kraju producentów specjalistycznych zabudów ratowniczych i ratowniczo-gaśniczych, co ważne – poza IVECO Magirus – wszystkich dysponujących u nas bazą wytwórczą w postaci zakładów lub przynajmniej montowni, jak Rosenbauer Polska. Oprócz tego z dostawców samych podwozi odrębne – własne stoisko przygotował Kamaz Polska. Oto najciekawsze pokazane przez nich pojazdy.

Fot. Jarosław Brach

Listę eksponatów WISS Wawrzaszek na IFRE zamykał podnośnik hydrauliczny z drabiną 32 m, pochodzący z koszalińskiej filii Grupy – Bumaru Koszalin. Urządzenie to posadowiono na 2-osiowym, szosowym podwoziu Scania P410DB 4x2 o rozstawie osi 4700 mm, z 410-konnym (301 kW) silnikiem, zautomatyzowaną skrzynią przekładniową i z w pełni mechanicznym zawieszeniem z przodu i z tyłu, opartym na resorach piórowych. Poza tym krótka, dzienna, jednomodułowa, dwudrzwiowa kabina mieści trzy osoby, z miejscami w układzie 1+2.

Dolna partia zabudowy powstała z aluminium i kompozytu poliestrowego oraz otrzymała schowki zamykane żaluzjami. Sam wysięgnik jest teleskopowy, 3-elementowy, uzupełniony o wysięgnik manewrowy. Maksymalne wartości wysokości i wysięgów określono na: maksymalna wysokość robocza 32 m, maksymalna wysokość ratownicza 30 m, maksymalny wysięg poziomy (135 kg) – 21,5 m. Boczne podpory stabilizujące są cztery, o szerokość rozstawu – minimalnej 2550 mm, maksymalnej 6100 mm. Kosz ratowniczy zrobiono z aluminium, jego obciążenie może maksymalnie dochodzić do 500 kg, a prowadzą do niego trzy wejścia. Główne stanowisko kierowania znajduje się przy kolumnie obrotowej, dodatkowe w koszu ratowniczym, uzupełnione o sterowanie radiowe. Kompletacja obejmuje także autopompę Ruberg E30 o wydajności 3000 l/min przy ciśnieniu 10 barów, boczny suchy pion wodny doprowadzony do działka wodno-pianowego, dodatkową nasadę 52 mm, zraszacze oraz agregat prądotwórczy 5,0 kVA. Ponadto wyposażenie standardowe zawiera: urządzenie rozgłoszeniowe, podkłady pod podpory, automatyczne dopasowanie pola pracy w zależności od rozstawu, blokadę przekroczenia pola pracy, awaryjny napęd podnośnika, blokadę przeciążenia kosza ratowniczego, wiatromierz, oświetlenie pola pracy w koszu ratowniczym, zasilanie w koszu ratowniczym 24 V/230 V. Podnośnik pożarniczy z drabiną pozostaje zgodny z normą EN 1777.

REKLAMA

Masa całkowita tego samochodu wynosi 19 500 kg, z kolei jego zasadnicze wymiary – długość 9200 mm, szerokość 2550 mm i wysokość 3450 mm.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA